2017 hakkab õige pea läbi saama, mistõttu on paslik vaadata, mida võiksid tehnoloogiasõbrad oodata uuest aastast.
Portaal Techradar on kokku pannud rea tehnoloogiatrendidest, mis peaksid eriti tugevalt esile kerkima just 2018. aastal.
Elektriautode jätkuv võidukäik. Uuel aastal peaks meedia hakkama eriti aktiivselt rääkima elektriautodest ning peamiselt positiivses võtmes. Juttu tuleb Tesla Model 3st ja uuest Nissan Leafist, mis peaksid olema võimsama akuga ning sõitma ühe laadimisega kaugemale - ühe laadimisega 320 kilomeetrit. Eesti konteksti panduna saaks sõita näiteks Vastseliinast Haapsallu.
Küll aga ei tasu Techradari andmeil tõsiselt võtta neid, kes ennustavad traditsioonilise sisepõlemismootoriga autole kadu. BP on ennustanud, et elektriautode arv tõuseb 2015. aasta 1,2 miljoni tasemelt 100 miljoni auto tasemeni 2035. aastal. Kuigi see arv tundub pealtnäha suur, moodustaks 100 miljonit autot vaid 6% kõigist maailma autodest.
Apple’i ja Samsungi allakäik. Kuigi Apple ja Samsung tulevad välja uute telefonidega, on analüütikud juba pikka aega kritiseerinud, et neis pole midagi uudset.
ABI Researchi analüüsist selgub, et nutitelefonide ajastu võib varsti koguni läbi saada, kuna üha tugevamalt tulevad esile tehisintellekt ja liitreaalsus. Neis valdkondades peaks esile kerkima Google ja Amazon.
Striimimisteenused tugevnevad veelgi. Uus aasta peaks Techradari andmeil looma uue mõõtme ka striimimisärile. Alles hiljuti tuli uudis, et Apple ostab laulutuvastusäppi Shazam. See võib tähendada, et kui keegi kasutab Shazami, saadab äpp kasutaja otse Apple Musicusse. Viimane pole aga hea uudis näiteks Spotifyle, kes võib seeläbi kasutajaid võib kaotada.
PxC on prognoosinud, et striimimisteenuste käive kasvab tänavu 37% võrra, füüsilisel kujul müüdavate helikandjate oma langeb aga 10%.
Sotsiaalmeedia vaikne häving. Sotsiaalmeediakanalid Facebook ja Twitter on olnud pideva turmtule all, kuna seal levivad valeuudised, vihakõne ning kahtlased videod. Gartneri analüütikud on seetõttu väitnud, et aastaks 2022 võime olla jõudnud sellisesse olukorda, kus inimesed tarbivad rohkem valeuudiseid kui tõeseid uudiseid.
Deloitte ennustab, et peaaegu pool täiskasvanutest kasutab oma telefoni enda hinnangul liiga palju ning püüab kasutamist tasahilju vähendada. See võib tähendada, et inimesed istuvad vähem aega Facebookis ning eelistavad Messengeri teel suhtlemisele nii-öelda pärissuhtlust.
Inimesed vahetavad pildi video vastu. Kui endast või oma tegemistest videote postitamine pole veel eriti populaarne, siis uuel aastal peaks see hoo sisse saama.
Samal ajal peaks kasvama ka lühikeste videoreklaamide populaarsus ja käive. Näiteks YouTube’is videoid vaadates on ilmselt kõik kokku puutunud reklaamidega, mis enne videot käima lähevad. Nende reklaamide hulk peaks tulevikus veelgi suurenema.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.