Apple teatas eile oma kvartalitulemused, mis üllatasid analüütikuid. iPhone’ide müük püsib endiselt tugev, hoolimata globaalse nõudluse kahanemisest, vahendas Reuters.
Lisaks teatas ettevõte 100 miljardi dollari suurusest aktsiate tagasiostuprogrammist, andes sellega investoritele kindlust, et iPhone on endiselt kuum kaup. Lisaks sellele tõstetakse dividendi 16 protsendi võrra.
Apple kasvatas esimeses kvartalis (Apple'i enda arvestuse järgi 2018. aasta teises kvartalis) käivet 16 protsenti, 61,1 miljardi dollarini. Analüütikud prognoosisid 60,9miljardist käivet.
Ettevõtte puhaskasum kasvas 25 protsenti, 13,8 miljardi dollarini (2,73 dollarit aktsia kohta). Apple näeb ka käimasolevat kvartalit positiivsemalt kui analüütikud, mistõttu aktsia kerkis järelturul 2,3 protsenti.
iPhone'i müük oodatust tugevam
Kuigi analüütikud olid iPhone'i müügitulemuste osas möödunud nädalal skeptilised - kehvavõitu tulemused Apple'iga koostööd tegevatelt kiibitootjatelt viitasid justkui iPhone'i nõrkusele -, jäi Apple siin analüütikute ootustele (52,3 miljonit telefoni) vaid õige pisut alla: esimeses kvartalis müüdi 52,2 miljonit iPhone'i.
Samuti kallines müüdava telefoni hind: kui möödunud aasta samas kvartalis sai iPhone'i kätte keskmiselt 655 dollariga, siis tänavu tuli välja käia 728 dollarit. Kontserni juht Tim Cook püüdis ka investorite kõhklusi uue iPhone Xi vastu hajutada. Kui mitu kuud püsis hirm, et tuhandedollarine telefon vaevalt et massidesse jõuab, siis nüüd kinnitas Cook, et tegu oli selle kvartali müüduima mudeliga.
„Kliendid valisid iPhone X telefone Apple’i toodete seast järjest rohkem. Sama nägime ka detsembris lõppenud kvartalis, mil telefon turule tuli,“ ütles Tim Cook. „Me kasvasime ka kõigi geograafiliste segmentide lõikes – Hiinas ja Jaapanis ületas kasv 20 protsendi piiri.“
Apple’i teenuste segmendi käive kasvas 31 protsenti, 9,1 miljardi dollarini. Analüütikud ootasid 8,4 miljardi suurust käivet.
Apple’i aktsia on viimase 12 kuuga kallinenud 15 protsenti, Dow Jones on samal ajal tõusnud 15 protsenti.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.