Ryanair plaanib koondada sadu töötajaid Dublinis, kus streigid on ettevõttele halvasti mõjunud.
- Ryanairi lennuk Foto: EPA
Täpsemalt käib jutt 300 töötajast, kellest umbes 100 on piloodid ja 200 salongitöötajad.
Koondamise põhjus on Dublini lennupargi vähendamine. Lennujaamast viiakse ära kuus lennukit, mis suunatakse kasumlikumatele liinidele, kus streigitakse vähem ja seega tühistatakse ka vähem lende. Ryanairi teatel on Iiri pilootide streigid vähendanud tarbijate usaldust ja reise broneeritakse vähem. Seetõttu suunab ettevõte jõu näiteks Poola, kus tšarterlendudega tegelev Ryanairi tütarfirma Ryanair Sun pakub suuremat kasvu.
„Vähendame lennukiparki ja töötajate arvu riikides, kus äri on nõrgenenud või kus Iiri pilootide streigi tõttu vähem reise broneeritakse,“ rääkis Ryanairi ärijuht Peter Bellew.
Praegu on Ryanairil väga raske nädal, sest nii täna kui ka homme jääb streigi tõttu ära üle 300 lennu Hispaanias, Portugalis, Itaalias ja Belgias.
Streigid järgnevad Ryanairi eelmise aasta lõpu otsusele tunnustada pilootide ametiühinguid.
Seotud lood
Ryanairi tulemused tekitavad minus küsimuse, kas võtta pisike kahjum ja lahkuda kukkuva lennuki pardalt või uskuda, et ettevõte suudab oma nina taas taeva poole keerata.
Ryanair suutis viimastel kvartalitel pilootide streikidest hoolimata kasumit kasvatada, aga nüüd on näha arvestatavat rahalist mõju.
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?