Superangeli riskifondi välja valitud iduettevõtted testivad USA turgu ning otsivad tulevikuks vajalikke kontakte, mis on fondi ühe asutaja Rain Rannu sõnul oluline eeldus globaalse ettevõtte loomisel.
- Alpine House'i ettevõtted ning Superangeli fondi tiimi liikmed Palo Alto maja juures. Foto: Erakogu
Eestis ainulaadne
investeerimisfond Superangel, mille asutasid Rain Rannu, Veljo Otsason Ja Marek Kiisa, on üle 50 ettevõtte seast välja valinud viis, kes viie nädala jooksul USAs Silicon Valleys sealset turgu testivad.
Tegu on Alpine House'i-nimelise viienädalase treeningprogrammiga. Ettevõttetel on esmased prototüübid, mille abil klientidelt tagasisidet saada, suurkorporatsioonide jutul käia ning välja selgitada, mida neile lähitulevikus müüa saaks.
Edu toob üheotsapilet suurele turule
"Meie kogemusel neid, kes on võimalikult vara ostnud üheotsapileti mõnele suurele turule, saadab suurem edu kui neid, kes on rahulikult Eestis nokitsenud ja laienemist edasi lükanud," selgitas fondi üks loojatest, investor ning Fortumo asutaja Rain Rannu värskete ettevõtete strateegiat. "Kui sa ruttu välismaale ei jõua, siis sa hakkadki arendama toodet enda 1,3 miljoni inimese jaoks," ütles Rannu ning lisas, et aja möödudes on aina raskem riigist välja minna.
"Vanamoodi tehtud Eesti firma häda on see, et arendatakse enda toodet kuskil nurga taga aasta-kaks. Ja kui siis klientide ette minnakse, tuleb välja, et toode ei vastagi klientide ootusele. Kunagi ei ole liiga vara, et minna kliendi ette, sest sa saad alati tagasisidet," ütles Rannu.
Tiim loeb rohkem kui idee
Tiheda sõela läbinud ettevõtteid ühendab Rannu sõnul üks joon - tugev asutajatiim, kes tahab maailma muuta. Ettevõtte valdkond ja idee ise on teisejärguline. "Varajases faasis ei ole palju andmeid, mille alusel firmasid hinnata. Aga on nende motivatsioon, tahe ja võime just selles valdkonnas ehitada maailmatasemel firmat," ütles Rannu.
- Superangeli tiimi liikmed Rainer Sternfeld, Marko Oolo ja Rain Rannu. Foto: Erakogu
Esimesed tööviljad on ettevõtetel olemas. Paar päeva pärast USAsse jõudmist kohtus idufirma Hoopy, laste nutiaja reguleerimiseks mõeldud keskkond, Google'i haridusvaldkonna esindajaga. "Ta andis meile palju mõtteid, kuidas enda tegevust suunata. Sealt tekkisid kontaktid Google'is, kellega veel kokku võiks saada," ütles Hoopy kaasasutaja Maiko Arras.
Kuigi Google ja Apple on laste ekraaniaja reguleerimiseks mõeldud lahendusega ise välja tulnud, pole ideaalset lahendust veel leitud ning Arras tõdes, et võimalus on kõigil olemas.
Finantstehnoloogia valdkonnas tegutsev Montonio Finance oli enne Äripäevaga rääkimist jõudnud kokku saada Bret Watersiga, ettevõtja ning Stanfordi Ülikooli õppejõuga. Viie sealse nädala jooksul soovib tiim kaasasutaja Markus Lemberi sõnul tunda ennast Silicon Valley fintech-keskkonnas mugavalt ja leida tugev tugivõrgustik, et saaks hiljem tagasi tulla.
"Siin on vist reaalselt kõik inimesed tehnoloogiavaldkonnaga seotud ning enamik on nõus oma kogemusi ja kontakte lahkelt jagama," ütles ReportAuto juht Martin Kangur. ReportAuto rakendus teeb lihtsaks autode 360kraadised ülesvõtted ning praegu töötatakse Kanguri sõnul automaatse vigastuste tuvastamise algoritmi kallal.
- Superangeli tiimi liikmed Kalev Kaarna, Veljo Otsason, Rain Rannu ja Marko Oolo. Foto: Erakogu
Kontaktid maailmas tuntud ettevõtetega on Kanguri sõnul loodud ning huvi on suur. "Sealjuures on meil vägagi reaalne võimalus alustada mõne suurettevõttega pilootprojekti - läbirääkimised on käimas," sõnas Kangur.
SprayPrinter, suuri seinamaale pakkuv ettevõtte, on Silicon Valleys olnud teistest tiimidest kauem - ligikaudu poolteist aastat. Ettevõtte juhi Richard Murutari sõnul on sealse seltskonnaga koos viibimine väga hästi mõjunud. "Seal on hästi konstruktiivne ja ambitsioonikas vibe ja nii palju kui me suudame väärtust üksteisele anda, nii kaua seda väga hea meelega ka teen."
Ambitsioon on suur
Rain Rannu sõnul on fondi ambitsioon suur. "Me oleme nagu start-up-fond, meid ei huvita teha asju samamoodi nagu teised teevad. Meid huvitab katsetada ja leida uusi võimalusi, kuidas me saame start-up'idele väärtust luua teisiti, kui teised teevad."
"Sellist programmi nagu Alpine House ei ole Eestis ega lähipiirkonnas. Me kindlasti loome teisi selliseid asju järgmisel aastal ja edaspidi ka, kus me lihtsalt katsetame nii-öelda erinevaid tooteid, kuidas me saame fondina rohkem aidata," ütles Rannu.
Peale viienädalast perioodi, mis lõppeb detsembris, jäävad ettevõtteid nõustama Superangeli 8 liikmeline põhimeeskond ning lisaks eksperdid erinevates valdkondades nagu müük, turundus, juura ja muud. Ühe aasta möödudes peaksid ettevõtted Rannu sõnul olema kanda kinnitanud reaalsel turul.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele