Saksa autotootja BMW hoiatas esmaspäeval, et materjalide kallinemine ja ebasoosivad valuutakursid võivad minna firmale tuleval aastal maksma vähemalt miljard eurot, vahendab Bloomberg.
- BMW peakorter Münchenis Foto: EPA
BMW finantsjuht Nicolas Peter rõhutas investoritele mõeldud ettekandes, et kontsern püüab jätkuvalt hoida kasumlikkust 8%-10% juures, ent selle õnnestumine sõltub paljudest erinevatest teguritest. Kasumile avaldavad 2019. aastal enim survet ebasoodsad rahakursid ning USA ja Hiina kehtestatud tollimaksud (nt USA tariifid alumiiniumi ja terase impordile), mis kergitavad sõidukites kasutatavate materjalide turuhinda. Samuti kahandavad marginaali keskkonnareeglid, mis sunnivad paigaldama sõidukitele senisest enam kulukaid heitmevastaseid seadmeid.
Keerulisemate tingimustega toime tulemiseks plaanib BMW vähendada erinevate mootoritüüpide hulka ja laiendada tootmist kasumlikemates tootegruppides. Teisalt tunnistas Peter, et mitmed olulised kõrge marginaaliga sõidukid jõuavad turule alles tuleva aasta lõpus.
Frankfurdi börsil tegi BMW aktsia esmaspäeval aga hoopis võimsa 5% hüppe, kuna USA presidendi väitel nõustus Peking vähendama Ühendriikidest saabuvatele autodele kehtivaid tollimakse. Lubaduse realiseerumise korral toob see kasu ka Saksa autotootjatele, kel on tehaseid USAs. Muuhulgas väljus BMW väärtpaber ka selle aasta madalaimast punktist - 72,2 euro tasemest -, milleni autokontserni aktsia jõudis möödunud reedel.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.