Lõppenud aastal vähenes sõidukite müük maailma suurimal autoturul, lõigates katki kaks kümnendit kestnud kasvu.
- Maantee Pekingis Foto: EPA
Rahvavabariigi kaubandusühingu China Passenger Car Assocation (CPCA) statistika kohaselt müüdi Hiinas mullu 22,7 miljonit sõiduautot, 6% vähem kui 2017. aastal. Ametnike hinnangul on esmakordse languse peamiseks põhjuseks Hiina majanduse aeglustumine ja riiki painav tollitüli, kuid rolli mängib ka tõik, et möödunud aastal lõpetas valitsus auto soetamiseks ette nähtud toetuste väljastamise.
Möödunud aasta oli raske Saksa ja USA kontsernidele nagu Ford, Volkswagen, Jaguar Land Rover ja General Motors, mis olid suuresti just Hiina turu nõudluse languse tõttu sunnitud esitlema oodatest kehvemaid käibenumbreid. Samal ajal on hoobi saanud ka kohalikud tootjad - Hiina edukaima autofirma Geely hiljutise prognoosi järgi jääb ettevõtte selle aasta müügitulu mullusega võrreldes pea samale tasemele.
Pettumustest hoolimata ei kavatse Lääne ettevõtted maailma suurimast sõidukiturust siiski loobuda. Detsembri alguses teatas Fordi juhtkond, et paiskab Hiinas 2025. aastaks müügile enam kui 50 uut mudelit ning suurendab oma sealset tootmisvõimekust. Bloombergi andmetel kavatseb Volkswagen, menukaim välismaine autofirma Hiinas, investeerida riigi autotööstusesse aga tervelt 4 miljardit eurot.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.