Maailma populaarseim muusikateenuseid pakkuv ettevõte Spotify teenis neljandas kvartalis ootamatu kasumi, aga käibe kasv oli prognoositust tunduvalt väiksem, vahendab Reuters.
- Spotify üllatas investoreid kasumiga. Foto: EPA
Lisaks sellele teatas ettevõte, et selleks aastaks oodatakse 200–360 miljoni eurost kahjumit.
Spotify neljanda kvartali tegevuskasum ulatus 94 miljoni euroni, Reutersi küsitletud analüütikud ootasid 16 miljoni eurost kahjumit. Aasta tagasi saadi viimases kvartalis 87 miljonit eurot kahjumit.
Ettevõte, mis enda sõnul on kasumi asemel prioriteediks seadnud kasvamise, suurendas käivet 11 protsenti. Analüütikud ootasid käibe kasvuks 31 protsenti.
Keskmine käive kasutaja kohta langes kvartalis 7 protsenti, sest inimesed tegid rohkem odavamaid tellimusi.
Investoritele on Spotify käibe kasvu aeglustumine muret valmistanud. 2018. aastal kasvas müük 29 protsenti, 2017. aastal 39 protsenti ja 2016. aastal 52 protsenti.
Praeguseks on 2008. aastal tegevust alustanud Spotify klientide arv tõusnud 96 miljonini. Kõige lähedasemal konkurendil – Apple Musicul – on kokku 50 miljonit klienti. Apple tõi oma muusikateenuse turule 2015. aastal.
Spotify on pärast eelmise aasta aprillis toimunud IPOt odavnenud 6 protsenti. Aasta lõpus survestas aktsiat tehnoloogiafirmasid tabanud globaalne müügilaine.
Ettevõte teatas eraldi, et ostab podcast'e vahendavad ettevõtted Gimlet Media ja Anchor. Tehingu väärtust ei avalikustatud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuigi Haapsalu Uksetehase nime järgi võiks arvata, et tegemist on uksetootjaga, siis tegelikult valmistatakse Haapsalu külje all Uuemõisas ka aknaid. Ettevõte on keerulised ajad edukalt üle elanud ja tänavu plaanib avada esindussalongi ka Tartus.