Maailma populaarseim muusikateenuseid pakkuv ettevõte Spotify teenis neljandas kvartalis ootamatu kasumi, aga käibe kasv oli prognoositust tunduvalt väiksem, vahendab Reuters.
- Spotify üllatas investoreid kasumiga. Foto: EPA
Lisaks sellele teatas ettevõte, et selleks aastaks oodatakse 200–360 miljoni eurost kahjumit.
Spotify neljanda kvartali tegevuskasum ulatus 94 miljoni euroni, Reutersi küsitletud analüütikud ootasid 16 miljoni eurost kahjumit. Aasta tagasi saadi viimases kvartalis 87 miljonit eurot kahjumit.
Ettevõte, mis enda sõnul on kasumi asemel prioriteediks seadnud kasvamise, suurendas käivet 11 protsenti. Analüütikud ootasid käibe kasvuks 31 protsenti.
Keskmine käive kasutaja kohta langes kvartalis 7 protsenti, sest inimesed tegid rohkem odavamaid tellimusi.
Investoritele on Spotify käibe kasvu aeglustumine muret valmistanud. 2018. aastal kasvas müük 29 protsenti, 2017. aastal 39 protsenti ja 2016. aastal 52 protsenti.
Praeguseks on 2008. aastal tegevust alustanud Spotify klientide arv tõusnud 96 miljonini. Kõige lähedasemal konkurendil – Apple Musicul – on kokku 50 miljonit klienti. Apple tõi oma muusikateenuse turule 2015. aastal.
Spotify on pärast eelmise aasta aprillis toimunud IPOt odavnenud 6 protsenti. Aasta lõpus survestas aktsiat tehnoloogiafirmasid tabanud globaalne müügilaine.
Ettevõte teatas eraldi, et ostab podcast'e vahendavad ettevõtted Gimlet Media ja Anchor. Tehingu väärtust ei avalikustatud.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.