• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 13.05.19, 22:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Scania soovib osta suures mahus elektriveokite akusid

Volkswageni gruppi kuuluv Scania veokitootja sõlmis Rootsi Northvoltiga akude tarnelepingu ning on läbirääkimistes firma aktsiakapitalisse investeerimise osas, mis on üheks osaks Northvolti plaanist kaasata 1,5 miljardit eurot kapitali, vahendab Reuters.
Scania pikamaa elektriveok pantograafiga Hannoveri messil 20. septembril 2018.
  • Scania pikamaa elektriveok pantograafiga Hannoveri messil 20. septembril 2018. Foto: EPA-EFE/FOCKE STRANGMANN
Scania tegevjuht Henrik Henriksson ei saanud Reutersile täpset mahtu avaldada, kui palju Scania plaanib Northvoltilt akude mahtu osta. Northvolt on varem öelnud , et on ette müünud ligikaudu poole oma 2023. aastaks planeeritud 32 gigavatisest aastamahust.
Henriksson ütles vaid, et see on oluline osa sellest kogusest.
„Globaalse autotööstuse jaoks on järgmise viie-kuue aasta jooksul kätte jõudmas aeg, kus akusid ei ole enam piisavalt, sest ei ole lihtsalt piisavalt tootmisvõimsust. Mida suuremat mahtu me endale saame, seda paremini me end tunneme,“ lisas Henriksson.
Henriksson, kelle sõnul on aku elektrisõiduki kõige kulukam osa, nägi võimalusi jagada kulusid emaettevõtte Volkswageniga, mis teeb ka VW ja MANi kaubamärki kandvaid veokeid ning investeerib 50 miljardit dollarit, et oma sõidukeid elektrifitseerida.
Reuters kirjutas esmaspäeval kahele allikale viidates, et Volkswageni nõukogu on varsti teatamas plaanist, et Volkswagen alustab enda akutootmist.
Northvolt on praegu akutehase rajamiseks kaasamas 1,5 miljardit eurot, mis jaotub võrdselt võla ja aktsiakapitali vahel ning on küsinud Euroopa Investeerimispangalt 350 miljonit eurot laenu.

Seotud lood

Börsiuudised
  • 13.03.19, 18:28
Volkswagen lükkas veokifirma IPO kehva turuseisu tõttu edasi
Saksa autokontsern Volkswagen otsustas loobuda oma veokitootmise haru Tratoni aktsiate esmapakkumisest, viidates turu ebasoodsale olukorrale.
  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele