Kukkunud kasum lasi konteinerireederi aktsia põhja
Maailma ühe suurima konteinerlaevafirma, Taani A. P. Moller-Maerski aktsia kukkus Kopenhaagenis terve kuuendiku, kui ettevõte ei suutnud mullu tunamullusele kasumile võrdväärset tulemust näidata.
Konteinerlaev Marie Maersk Hamburgi sadamas. Foto: A. P. Moller-Maersk
Rekordaastal 2022 teenis Maersk 81,5 miljardi USA dollari suuruse käibe juures 36,8 miljardit intresside, maksude ja amortisatsiooni eelset kasumit (EBITDA). Aastad pole vennad ning mullu suutis laevafirma 51 miljardi dollarise käibega teenida 9,6 miljardit EBITDA kasumit.
Eelmisel laupäeval Kultuurikatlas toimunud investor Toomase konverentsilt õnnestus nii kogenud kui ka vähem kogenud investoritel noppida hulgaliselt kasulikke nippe. Toome parimad pärlid teieni.
Maailma konteinerlaevaturul mängitakse jõujooned ümber: turu hiigelsuured tegijad Hapag-Lloyd ja Moller-Maersk allkirjastasid uue pikaajalise koostöö lepingu, mis algab 2025. aasta veebruaris.
Maailma üks suurimaid laevandusfirmasid Maersk hoiatas reedel kliente, et suunab kõik oma laevad Punase mere marsruudilt Aafrika lõunatipu poole ettenägematuks ajaks.
Laevu terroriseerivate Jeemeni Houthi mässuliste tegevus sunnib reedereid Punast merd vältima, mis tõstab laevatranspordi hindu ja tõukab tagant laevandusaktsiaid.
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil “Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.