Tallinki esimese kvartali aruanne näitab ettevõttele sugugi mitte tavapärast tulemust aasta esimese kolme kuuga: kasumit. See on siiski ühekordne rõõm.
Ma ei näe väga põhjust rõõmustamiseks selle üle, et esimeses kvartalis jõuti harukordselt kasumisse. Foto: Andras Kralla
Ühes suures ajalehes kiidetakse koguni, et Tallink sai imega hakkama. Kui aga aruanne lahti võtta, selgub, et “ime” seisnes täpsemalt varem Riia ja Stockholmi vahel sõitnud Isabella müügis. Tallinkil pole oma aruandes kommet eristada sellist ühekordset tulu muust tulust, nii on raske öelda, kui palju laeva müügiga konkreetselt teeniti. Minu hinnangul võis see summa olla umbes 15 miljonit eurot.
Keerukale majanduslikule ja geopoliitilisele olukorrale vaatamata suutis Tallink Grupp aasta esimeses kvartalis suurendada reisijate arvu ja kasvatada puhaskasumit eelmise aastaga võrreldes.
Viis aastat Tallinki juhatusse kuulunud, kuid läinud nädalal päevapealt ametist lahkunud Kadri Landi sõnul ei ole laevakontserni juhi töö lihtne. Ka andis Land aimu, millist otsust ta juhina enam ei kordaks ja millal ronib majandus august välja.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.