Rail Baltic tuleb, kui juhtimine ja vastutus paika saavad, kuid kindlasti läheb see kallimaks ja valmib hiljem, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eesti, Läti ja Leedu ühisaudit jõudis järeldusele, et Rail Balticu juhtimine pole tõhus, mistõttu saavad tõenäoliselt löögi nii eelarve kui ka ajakava. 5,8 miljardi euro suurust eelarvet ületatakse prognoosi kohaselt ca 59 miljoni euro võrra. Ametlik valmimistähtaeg on 2026. aasta, kuid riigikontrolli hinnangul ollakse ajakavast poolteist aastat maas. RB Rail ise hindas mullu juunis, et riskide realiseerumisel jääb Rail Balticu valmimine 2030. aastasse.
Seotud lood
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.