• OMX Baltic0,13%267,98
  • OMX Riga0,25%878
  • OMX Tallinn0,38%1 718,56
  • OMX Vilnius0,33%1 043,13
  • S&P 500−0,11%6 040,28
  • DOW 30−0,22%44 684,4
  • Nasdaq 0,05%19 414,17
  • FTSE 1000,56%8 359,41
  • Nikkei 2251,91%39 248,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%111,53
  • OMX Baltic0,13%267,98
  • OMX Riga0,25%878
  • OMX Tallinn0,38%1 718,56
  • OMX Vilnius0,33%1 043,13
  • S&P 500−0,11%6 040,28
  • DOW 30−0,22%44 684,4
  • Nasdaq 0,05%19 414,17
  • FTSE 1000,56%8 359,41
  • Nikkei 2251,91%39 248,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%111,53
  • 14.01.21, 12:54

Estko - eksperimentaalne algusest peale

Eestis on sadu äriühinguid, mille ärinime alguses on kasutatud asukohamaad tähistavat est-liidet. Loogiline oleks arvata, et ka Estko ärinimi tuletati niimoodi, aga võta näpust.
Klaasipindade puhastusaine Windows kontsentraat on nii tõhus, et ühe pudeliga saab puhtaks pesta Fahle maja kõik aknad.
  • Klaasipindade puhastusaine Windows kontsentraat on nii tõhus, et ühe pudeliga saab puhtaks pesta Fahle maja kõik aknad. Foto: AS Estko
Asi on tunduvalt proosalisem. Estko ärinimi tuletati eelkäija – Eksperimentaalne Sausti Teaduse ja Katsetootmise Osakond – esitähtedest. Oli 1987. aasta, kui kolhoosis Rahva Võit loodi eksperimentaalosakond Sausti mõisas. See osakond töötas välja ja tootis taimede juurekasvuerguteid ja puhastusaineid nii majandi enda tarbeks kui ka teistele klientidele. Kolhoosiaeg lõppes ja eksperimentaalosakonna mõned töötajad asutasid 1991. aasta 24. jaanuaril ASi Estko.
Estko tegutseb looduskaunis kohas Tallinna lähedal Kangru elamurajoonis..
  • Estko tegutseb looduskaunis kohas Tallinna lähedal Kangru elamurajoonis.. Foto: AS Estko
Praegusesse asukohta Kiili valda Kangru külla koliti 1996. aastal. Kui praegu laiub Estko tootmishoone ümber uhke elamurajoon, siis tollal oli külas vaid üks räämas hoonetekompleks – Nõukogude sõjaväest maha jäänud raketibaas. Estko renoveeris tootmishooneks endise rakettide ehk pommide remondihalli. Estko koosolekuruumis meenutavad militaaraega mõned fragmendid robustsest ja mördist puhastamata vuukidega telliskiviseinast.

Panevad keemia inimese heaks tööle

Koroonapandeemia tõttu oleme ühtepidi kaotanud tootmismahtu, aga teistpidi tuli tänu desoainete nõudlusele mahtu juurde ja kokkuvõttes oli meil mullu kena käibekasv, iseloomustas puhastusainete tootja ASi Estko tegevjuht Liina Kikas eelmist aastat.
ASi Estko tegevjuht Liina Kikas
  • ASi Estko tegevjuht Liina Kikas Foto: AS Estko
„Meie väga olulised kliendid – toitlustusasutused, kellele müüsime erinevaid nõudepesuvahendeid – on olnud sunnitud oma tegevust tuntavalt piirama,“ selgitas Kikas. „Samas kuna meie koostööpartner ei suutnud kevadel piisavalt tarnida käte desinfitseerimise vedelikku, otsustasime hakata seda ise tootma. Toodame geeljaid ja vedelaid desoaineid, lisaks on meil etanoolil põhinev pinna desoaine, millega saab üle pritsida ukselinke ja muid kohti, mida pidevalt katsutakse.“
Kikas lisas, et Estko omalt poolt toetab igati ettevõtete töös hoidmist ja taasavamist. „Meil on olemas kõik tooted, et tagada ettevõtetel hoonetes turvalisem, puhtam ja tervist säästvam keskkond: pakume puhastusained, desoained, erinevaid tarvikuid nagu näiteks mopid, lapid, dosaatorid,“ loetles Kikas. „Ja meil on oskusteave ja kogemused, kuidas ettevõttes desoprotsessi organiseerida.“
Tahe leida lahendus probleemidele
Koostöö Estkoga ulatub kaugemale kui 15 aastat, ehkki Stelli ärinimi on selle pika ajaloo jooksul vahepeal muutunud. Estko on meie jaoks üks olulisemaid partnereid puhastusteenuste vallas. Ostame neilt professionaalseid puhastusaineid, et pakkuda kvaliteetset teenust oma klientidele.
Estko väärtus seisneb eelkõige selles, et oma tootearenduses lähtuvad nad kohalikest oludest, ning kui mingi toode ei toimi, siis nad on valmis seda muutma selliseks, et see toimiks. Hindame oma koostööpartnerite puhul ausat ja eetilist ärikultuuri ning avatud suhtlemist. Julgelt soovitan Estkot, sest nende töötajates on tahe leida lahendus probleemidele.
Margus Välling
ASi Stell Eesti müügi- ja ostudirektor

Jälgivad hoolega turgu

Pesuaine AC-16 tootmine.
  • Pesuaine AC-16 tootmine. Foto: AS Estko
Kikase sõnul peavad nad kogu aeg olema innovaatilised ja ajaga kaasas käima. „Kuna pidevalt tuleb turule uusi põrandakatteid ja viimistlusmaterjale, on meie ülesanne arendada nende pindade puhastamiseks sobivaid aineid,“ rääkis ta. „Tänapäeval on puhastus- ja hügieenistandard läbi aegade kõige kõrgemate nõudmistega. Meie labor töötab selle nimel, et muuta puhastuskeemia kogu aeg nii-öelda rohelisemaks. Kasutame oma toodetes üha rohkem loodussõbralikumaid säilitusaineid ja keskkonnale vähemohtlikke aineid.“
Estkol kui puhastuskeemia tootjal on suur eelis võrreldes analoogsete toodete maaletoojate ja edasimüüjatega. „Meie eelis on pidev dialoog spetsialistide vahel,“ toonitas Kikas. „Meie arendusinsenerid ja keemikud suhtlevad tihedalt toorainete tarnijatega, samuti saame väärtuslikku tagasisidet meie puhastusainete kasutajatelt. Hästi palju keemiavaldkonna teavet liigub ka Eesti Keemiatööstuse Liidu kaudu.“
Ühine mälu ühendab
Tegime oma esimese pesula uksed lahti 2003. aasta märtsis ja samast päevast alates on Estko olnud meie partner ja on jätkuvalt üks meie kõige tähtsamaid partnereid. Kui ettevõtete ja seal töötavate inimeste mälu ühtib, siis on lihtne asju ajada.
Tõsi, kunagi algusaastatel olime dilemma ees, kas hakata autokeemiat ise maale tooma. Aga kuna Estko sai nende asjadega nii hästi hakkama, kadus see vajadus ära. Nad üritavad uute arenduste ja toodetega turul kaasas käia. Estko tugevus on see, et ta on siinsamas kohapeal, tal on hinnad paremad, ta on suhteliselt kiire ja paindlik.
Kõige tähtsam meie jaoks on aga ikkagi see, kuidas nad 2008.–2009. aasta kriisi ajal käitusid. See oli aeg, kui kõik olid kõigile võlgu. Meile oli see väga raske aeg. Estko oli üks nendest ettevõtetest, tänu kellele me üldse ellu jäime. Nad olid nõus võlgasid ajatama, nad ei katkestanud tarneid, nad usaldasid meid. Tänu Estkole oleme nii suureks kasvanud, nagu me oleme. Meil on üle 30 pesula, oleme Eesti juhtiv autopesulate kett.
Ando Mellikov
OÜ Jazz Pesulad juhatuse liige

Tooted uuele kliendigrupile

Estko labor, esiplaanil köögi pindade puhastusaine Diwa Easy Cleaner.
  • Estko labor, esiplaanil köögi pindade puhastusaine Diwa Easy Cleaner. Foto: AS Estko
Kui seni on Estko keskendunud professionaalsetele klientidele, siis selle aasta keskpaigas peaks ettevõte välja tulema uuele kliendigrupile ehk jaeklientidele mõeldud puhastuskeemia toodete sarjaga, projekti toetab EASi arenguprogramm. Uus kaubamärk hakkab kandma nime Efeco ja tegemist saab olema kodus kasutatavate puhastuskeemia toodetega. Estko lähtub oma tegemistes sõna-sõnalt ettevõtte slogan’ist: paneme keemia inimese heaks tööle.
www.estko.ee
AS Estko
* Asutatud 24.01.1991.
* Toodab puhastus- ja desinfitseerimisaineid, vahendab puhastustarvikuid.
* Omanikud: Alar Aasjõe, Liina Kikas, Priit Lõhmus, Hainer Õunapuu (kõik 25 protsenti oma firma kaudu).
* Töötajaid 36.
* Klientideks koristusfirmad, toiduainetööstused, suurköögid, autopesulad, loomafarmid jm.
* Tootmises üle 300 retsepti.
* 2020. aastal oli tootmismaht üle 1900 tonni puhastusaineid.
* Eesti turu osa ligi 75 protsenti, ekspordiriigid: Soome, Läti, Leedu, Valgevene, Rootsi.
* Käive 4,2 miljonit eurot (2019), kasum 0,3 miljonit eurot (2019).
* Sai 2015. aastal Eestis neljanda ettevõttena Euroopa Liidu ökomärgise kasutusloa, praegu on lillekese ehk ELi ökomärgisega tähistatud 37 tooteartiklit.
* 2020. aastal tunnustati ettevõtet vastutustundliku ettevõtluse hõbetaseme kvaliteedimärgisega.
* Ettevõte omab ISO 9001, ISO 14 001 ja ISO 45 001 sertifikaate.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.24, 08:00
Motiveerimise kunst: boonusmeetmed tagavad tööandjale rahuloleva töötaja
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele