Edukas müügikiri on aga strateegiline tekst, mis ärkab ellu kindla struktuuri, mitte kirjutaja sisetunde pinnalt. Kasutades paari lihtsat võtet, saab panna võimaliku kliendi lugema iga rida ja mis kõige tähtsam – otsustama.
- Müügikiri on nagu koolikirjand, millele kehtivad omad reeglid. Foto: PantherMedia/Scanpix
„Keegi ei loe enam e-kirju!”, „Need trikid ei lähe ju läbi!”, „Ma ju saan kohe aru, mida nad tahavad!”. Kõik need on argumendid, mida kasutavad müügikirjadesse mitteuskujad, kirjutab
Äripäeva teemaveebis bestsales.ee teksti- ja tõlkebüroo Eiffel strateeg Kaarel Talvoja. Tema hinnangul on tõde hoopis selles, et skeptikud on lugenud vaid selliseid kirju, millele ei puhuks elu sisse ka parimate kopsudega puhkpillimängija.
Siin on tema soovitused, kuidas valmistada müügikiri, mis täidab oma eesmärki.
Teemarida teeb ära eeltöö
Müügikirjaga alustades võta aega, et keskenduda teemareale. Sa ei taha ju, et lugejani jõuaks järjekordne „Tere tulemast meie telekomi perre”, mis kahjuks kedagi ei puuduta. Miks on teemarida nii oluline? Sellest sõltub, kas sinu sõnum üldse lugejani jõuab.
Pannes kokku ideaalset müügikirja, pead kirjutama lugeja jaoks kõige intrigeerivama teemarea, mida oskad. Näiteks: „PAUH! See paneb lugeja su meile avama >>>” töötab teemareana väga edukalt, kuna jätab otsa lahti. Sa ju tahad teada, mis asi on „see“? Samuti ei ole viidatud teemarida liialt spetsiifiline – see paneb kirjast huvituma võimalikult suure osa lugejaskonnast. Kui e-kiri on avatud, on lugeja peaaegu sinu.
Sissejuhatus viskab konksu
Nüüd loo kirjale selge sissejuhatus. Kasuta siin konksu, mille taha lugeja tähelepanu tõmmata. Siia sobivad näiteks kohandatud tsitaadid (”Kas sellist klikkide arvu me tahtsimegi?”) või alustamine võimalikust lõpptulemusest rääkimisega (”Ka tema suurimaks hirmuks oli kaotada kõik oma säästud”). Pärast niisugust sissejuhatust saad sujuvalt liikuda sisu põhiosani, lugeja tähelepanu kaotamata.
Sisus lähtu mudelist
Otsuseni juhtiva sisu kirjutamiseks ei pea alustama tühjalt kohalt. Tark on kasutada tekstimudeleid, mida teevad ka parimad copywriter’id. Väga hästi töötab näiteks PÄL-mudel: alustuseks juhi tähelepanu lugeja probleemile, seejärel ärrita teda natuke ja käi välja lahendus.
Mida täpsemalt sisusse kirja panna ja kuidas kirja lõpetada, loe pikemalt Äripäeva teemaveebist bestsales.ee.
7 nippi müügikirja kirjutamiseks
Pane ennast kliendi nahka. Kujuta ette, et oled enda kirja lugeja ja kirjuta, mida klient tahab teada, mitte mida sa tahad öelda. Pea meeles, kliendi peamine mure on oma vajadusi rahuldada, mitte suurendada sinu kontoseisu.Süstematiseeri. Nagu koolikirjandidki, nõuavad müügikirjad sissejuhatust, sisu ja kokkuvõtet. Sissejuhatuses ütle, miks sa kirja saadad, sisus selgita, miks su pakkumine on vastupandamatu, ja kokkuvõte koondab kõige olulisema ning palub kliendil heast võimalusest kinni haarata.Tee lihtsasti loetavaks. Paljud müügikirjad heidetakse kõrvale, sest neid on keeruline lugeda. Selle vältimiseks kasuta igapäevast, mitte ametlikku keelt, kirjuta lühikesed laused, koonda need lühikestesse lõikudesse ja loe kõik mitu korda üle, et vältida kirjavigu.Püüa tähelepanu. Kasuta pealkirju, et tõmmata lugeja tähelepanu ja esitleda kõige olulisemat infot. Need võivad olla ka pikemad, 3-4-lauselised.Tekita huvi. Ehita kiri üles selliselt, et tekib järjepidev voog huvitavast informatsioonist ja lugeja ei suuda lõpetada. Iga lause peab olema huvitav – lugejal võib kergesti igav hakata. Olulist saab rõhutada näiteks teist värvi noolega või postskriptumiga.Pane lugejat oma teenust või toodet tahtma. Seda on kõige lihtsam teha, kui vastata lugeja küsimusele „Mis mina sellest saan?“. Kõik püüavad meile pidevalt igal pool midagi müüa, aga sinu kiri võiks esile kerkida sellega, et pakub kasu, mitte ei ürita müüa.Palu lugejatel tegutseda. Potentsiaalsed kliendid ei tea, mida järgmiseks teha, kui sa ei ütle seda neile. Kui sa tahad, et nad helistaks, jäta oma number. Kui sa tahad, et nad tuleks sinu juurde kohale, jäta selged juhised ja lahtiolekuajad. Oluline on ka innustada lugejaid kohe tegutsema. Kui sul on käsil kampaania, tee eripakkumine piiratud ajaks. Kui sul on ainult mõni toode alles, maini, et kogused on piiratud.
Allikas: entrepreneur.com
Seotud lood
Tundlikke kliendiandmeid omavad advokaadibürood on küberkurjategijate pidevas huviorbiidis, mistõttu nõuab advokatuur, et küberturvalisus oleks tagatud kõrgeimal tasemel. Et nõuded saaksid täidetud ka päriselt ning ka töötajate teadlikkus tõstetud, on mõistlik kaasata oma ala spetsialistid, usub advokaadibüroo TARK juhtivpartner Tanel Tark.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Lisatud analüütikute kommentaarid!
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele