Esita ostuinfo selgelt, tee hästi funktsioneeriv otsingukast, kõneta klienti kliendi keeles ja suhtle temaga personaalselt, soovitavad kaupmehed. Kõige suurem katsumus on toime tulla aina kasvava tellimuste hulgaga.
- Tradehouse’i arendusjuht Kristjan Lorentson rõhutas, et väga oluline on e-poes klientidelt tagasisidet küsida. Foto: Eiko Kink
Ehkki kujundus ja visuaalne pool mängivad suurt rolli, peab e-poe omanik esmalt jälgima, kas info kulleri olemasolust ja kauba kätte toimetamise ajast on kliendile lihtsalt ja kiiresti märgatav, kirjutab
Äripäeva teemaveeb kaubandus.ee. Näiteks, kui kaup kell kuus kohale ei jõua, siis võib-olla ei olegi kliendil selle vastu enam huvi, rääkis Selveri e-kaubanduse juht Gunnar Obolenski e-kaubanduse konverentsi vestlusringis. "Meie kogemus ütleb, et teenindatav ala peab olema hõlpsasti nähtav ja arusaadav," ütles ta.
Tradehouse’i arendusjuht Kristjan Lorentson nentis, et neile tuli üllatusena otsingukasti tähtsus. „Meie praegu käimasolevad veebipoed on kahe suure fookusega: on brauseri nupp, mis puudutab suuri ilusaid pilte ja värve, ja on otsingukast. Endiselt on alles filter, et otsida menüüst tooteid,“ ütles Lorentson, märkides, et otsingukast töötab üllatavalt hästi, kuid probleemiks on vigaselt tipitud otsisõnad.
Obolenski hoiatas e-poodnikke, et nad ei katsetaks süsteeme, mis päris hästi veel ei tööta, sest eemale peletatud kliente on raske tagasi tuua. Tema sõnul on ka otsingumootor väga oluline ja töötab naiste loogikaga ühes rütmis, sest enamasti kasutavad naised tooteotsingut, et näha, mida veel pakutakse.
Baltika e-kaubanduse juht Külli Koort tõi õpetliku näite sooduskoodi kampaaniate kohta. „Tegime tihti sooduskoodi kampaaniaid, kuid kliendid ei leidnud ostukorvist sooduskoodi kohta üles,“ kirjeldas Koort. See tekitas conversion shop’i ehk piisavalt paljud kasutajad ei sooritanud ostu, mistõttu otsustati teha sooduskood suuremaks. „Kui olime selle suuremaks teinud, siis kippusid kliendid jälle sellepärast lahkuma, et kui nad esimese asjana sooduskoodi kasti nägid, hakkasid nad otsima, kus see kood olla võib, ja lahkusid ilmselt eeldusel, et kui mingi kampaania tuleb, saavad nad seda kasutada“, rääkis Koort.
Koort rõhutas ka tiheda koostöö vajalikkust klienditoega ning soovitas igal e-poel panna ostukorvi tagasiside vorm, kust saab kliendilt otse rohkem informatsiooni.
Lorentson märkis, et nemad kirjutavad kliendile otse, mida nad veebipoelt ootavad ja mida nad tahavad, et juhtuks. „Tihti tulevad hästi kummalised vastused, aga see annab meile vähemalt mingisuguse info, mis on tegelik tarbimisvajadus ja miks ta tuleb meie juurde,“ märkis Lorentson.
Loe
Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee pikemalt, mida soovitavad kaupmehed veel tähele panna ning kuidas toime tulla hüljatud ostukorviga.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.