Estonian Airi suurus on firmale nii mõneski mõttes õnnistuseks olnud, andes suurte lennufirmade ees eeliseid, leiab Estonian Airi juht Tero Taskila.
Paljud suured lennukompaniid otsivad partnereid tegevuse laiendamiseks. Hiljuti teatas Finnair läbirääkimiste pidamisest ühisettevõtte loomiseks, et suurendada esindatust Põhjamaades ja vähendada lähilendude kahjumlikkust.
Üks Euroopa vanemaid lennukompaniisid, 66aastase ajalooga Malév lõpetas tegevuse. Mõni päev varem tuli Spanairi pankroti uudis. Malévi lennuvõrgustikule, mis teenindas 40% Budapesti lennujaama lendudest, tuginesid paljud tööstusharud, riigi ja rahva majanduslik areng. Sel aastal kuuleme veel palju uudiseid lennukompaniide püüdlusest tegevust tõhustada või tegevuse lõpetramisest.
Estonian Airi suurus on meile nii mõneski mõttes õnnistuseks olnud, andes suurte lennukompaniide ees eeliseid. Suudame tegutseda kiiremini ja paindlikumalt, meil on madal kulubaas, samas peame alati tegema midagi teistmoodi, et silma paista. Praegune olukord on lootusrikas: asudes ELi finantsiliselt ühes stabiilsemas riigis, oleme kiiremini kasvavaid lennukompaniisid Euroopas.
Ehkki Eesti areng on olnud kiire, on tegemist väga väikse turuga, mis on lennukompaniile ellujäämiseks liiga väike. Seepärast peab Estonian Air koduturgu laiendama, hõlmates Balti riike ja Rootsit, Norrat, Taanit, Soomet ning Venemaad. Tallinna Lennujaam võikski olla mugavaim alternatiiv võrreldes rahvarohkete sõlmpunktidega nagu Oslo, Stockholm või Helsingi.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.