• OMX Baltic−0,44%271,72
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,27%1 729,95
  • OMX Vilnius0,15%1 065,41
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 1000,26%8 106,03
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,95
  • OMX Baltic−0,44%271,72
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,27%1 729,95
  • OMX Vilnius0,15%1 065,41
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 1000,26%8 106,03
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,95
  • 21.03.12, 05:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ÄP: Tsäkko, palun lahku ametist!

Toome täna lugejate ette üsna jahmatava loo tippametnike arusaamast maksumaksja raha eetilise kulutamise kohta. Oleme aastate jooksul igasuguseid kuritarvitusi näinud ning teiega jaganud, kuid maanteeameti juhtide regulaarne puhkuselkäimine komandeeringute varjus ja seega riiklikul rahastamisel on vähemalt meile midagi uut.  
Äripäeva meelest on ainuõige, kui maanteeameti juht ja tema lähemad kaasvõitlejad vastutuse võtaks ja oma ameti nüüd maha paneks. Nende ametissejäämine annaks signaali, et selline teguviis on tänapäeva Eestis tolereeritud.
Tegemist on antud juhul pikaajalise süsteemse ja üsna nahaalse käitumisega, eriti kui vaadata asjaosaliste endi selgitusi. Selgitustest ei loe välja mingeid märke arusaamisest, et nii on ebaeetiline käituda. Mõne päeva eest päevaraha määramatajätmine alles pärast ajakirjaniku küsimusi või pressikonverentsil “suusatamise” õigustamine pole kindlasti põhjus toimunut unustada, kuna tegemist pole ju olnud ainsa puhkusereisiga komandeeringu nime all. Neid on aset leidnud terve rida pika aja jooksul, nagu tänasest Äripäevast lugeda.   
Kõik see paneb omakorda küsima: kui levinud avalikus sektoris selline riiklikult rahastatav puhkusevõtmine siis ikkagi on? Kui levinud ja pikaajaline see maanteeametis on? Kui levinud see teistes riigiametites on? Võib-olla kergitame kulmu asja üle, mis kuulub paljude ametite juhtide kompensatsioonipakettidesse?
Toimetus teebki siinkohal majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku ühe soojaga lisaks maanteeametile teised oma haldusala ametite juhtide komandeeringud üle vaadata. Vaadake, millal ja kus komandeeringus käidi. Kas ei osutunud komandeeringu ajendiks olnud sündmuse toimumise aeg oluliselt komandeeringu ajast lühemaks? Kas ikka osaleti konverentsil, olete korraldajatelt üle küsinud? Ega konverentsi lähedal mõnda suusakuurorti ei asunud?
Küsimusi võib esitada veel ja palju. Kuid siinkohal esitame meiegi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile küsimuse: miks peab sellise labasevõitu kommivarguse taolise juhtumi avastamiseks sekkuma ajakirjandus? Kui keeruline oleks vajalikud küsimused olnud tõstatada kantsler Marika Priskel või minister Juhan Partsil?
Uurimine ei tohi sumbuda. Kui olulise asutuse juht tihti endale nädalasi ja pikemaidki komandeeringut võtab, peaks see häirekella tööle panema juba kas või põhjusel, et vabandage, kas tööd siin Eestis vähe teha? Arvab keegi tõesti, et kogu maanteeameti juhtkond peab enam kui nädal osalema “sõidukite regulatsiooni harmoniseerimise maailmafoorumil”?
Maanteeamet sahises oma juhtide reise vaadates juba mõnda aega, samuti on hea ülevaade kantsleril, kes komandeeringud kinnitab. Priske väide, et ta usaldab oma juhte ja ega ta lapsehoidja pole, on endalt vastutuse äralükkamine. Toimetus ei taha uskuda, et maanteeameti juhtide kahtlased reisid Priske heakskiitmisel aset leidsid. Palju tõenäolisem, et viimane polnud võtnud vaevaks end asjaga kurssi viiagi.
Seetõttu ootamegi, et uurimine ei sumbuks kabinetivaikusesse ning selle lõpuks antakse draama peaosaliste tegevuse kohta selge seisukoht. Meie meelest pole sedasi käituda õige.
Autor: 1185-aripaev

Seotud lood

Uudised
  • 21.03.12, 12:48
Maanteeameti eksjuht: ma eriti ei reisinud
Endise maanteeameti juhi ning praeguse Heltermaa ja Rohuküla sadamate direktori Riho Sõrmuse sõnul oli tema võrreldes Tamur Tsäkkoga vaikne mees, kes palju ringi ei reisinud.
Uudised
  • 21.03.12, 12:37
Parts: mõistlik käik Tsäkkolt
Majandusminister Juhan Parts peab Tamur Tsäkko maanteeameti juhi kohalt lahkumist mõistlikuks. Lisaks tunnustas ta Äripäeva teemapüstituse eest.
Uudised
  • 27.04.12, 06:58
Favoriit Tsäkko kohale
Esmaspäeval lõpeb dokumentide esitamise tähtaeg kandideerimaks maanteeameti juhi ametikohale, ent juba räägitakse praegusest teedeinseneri haridusega Teede Tehnokeskuse juhist Ilmar Jõgist kui uuest juhist.
Uudised
  • 21.03.12, 11:53
Tsäkko: ei kommenteeri
Äsja ministrile lahkumisavalduse esitanud maanteeameti peadirektor Tamur Tsäkko ei kommenteeri oma otsust enne, kui teenistuslik järelevalve lõppenud.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele