Loe, mida maanteeameti asejuht Margus Suik räägib enda kaheksapäevasest lähetusest, millest ta vaid kolm päeva veetis ÜRO autoteemalisel foorumil.
Järgneb esmaspäeva hommikul tehtud telefoniintervjuu maanteeameti peadirektori asetäitja Margus Suikiga, kes viibis koos Tamur Tsäkko ja veel kolme kolleegiga maanteeameti kulul Genfis lähetuses.
Millal Te Genfi lendasite ja millal tagasi Tallinna jõudsite?Lendasime laupäeval ja tagasi tulime ka laupäeval.
Mis üritusel Te seal osalesite?Genfis oli see ÜRO nii-öelda… WP 29 ehk autode tehniliste nõuete harmoniseerimise töörühm, pluss käisime Genfi autonäitusel.
Mida see ÜRO üritus endast kujutas, mismoodi töö käis ja mida Teie seal tegite?See on suhteliselt mastaapne üritus, seal on üle maailma riikide esindajaid ja arutatakse autotööstuse tulevikku, nõuete ühtlustamist. Päevakord oli väga pikk, võime eraldi selle saata, kui pakub huvi.
Olid seal siis töötoad või loengud või mis?Jah, seal olid töötoad ja pigem arutelud, et kuidas kujuneb autotööstuse tulevik ja mis suunas liigutakse mingite pidurite, turvavööde, erinevate ohutusasjadega, arutati suundasid ja tulevikutrende.
Miks te kolmekesi sellele üritusele läksite? Minule tundub see väga spetsiifiline üritus, seda enam, et Eestis ju autotööstusi pole.Eks alati võib küsida, kas üks või teine asi on vajalik, aga ta on huvitav, kuna me autode valdkonnaga tegeleme erineval moel, nii autode kui teede poolel, seal need teemad on… Kõik suundumused käiakse üle autotööstuse valdkonnas. Alati võib muidugi küsida, kas just kolmekesi pidi minema, aga on arendav ja vajalik igal juhul, et see info ära tuua, arengutega kursis olla.
Mis kasu Teie personaalselt sellelt ürituselt saite?Ma olin plenaaristungil. Seal oli päevakord tõesti hästi pikk, väga palju erinevaid punkte. Ohutusnõuded, autode tulevikuseadmed, intelligent transport system, mis on minu jaoks päris huvitav, see tähendab, et autod muutuvad järjest targemaks ja kuidas öelda, osalevad aktiivselt liikluses. Seal analüüsitakse infot ja vaadatakse ettepoole, tõesti on palju huvitavat infot.
Kas Te olete varem ka sel üritusel käinud? Mina olen varem ka paaril aastal käinud, jah.
Aga olete varem ka siis lisaks töisele üritusele käinud suusatamas?Üks aasta vist oli nii, aga oleme ka käinud paar korda lihtsalt puhtalt üritusel.
Aga tol korral, kui käisite samuti suusatamas, olid kõik kulud maanteeameti kanda?Ma peast ei mäleta, see oli mitu aastat tagasi, peaksin selle üle täpsustama.
See üritus oli seekord teisipäevast reedeni?See oli esmaspäevast kolmapäevani.
Et neljapäeval ja reedel enam seda üritust ei olnud?Neljapäeval seda üritust ei olnud, jah.
Tamur Tsäkko sõnul oli teil paar päeva vaba aega, mil saite käia suusatamas. See vastab tõele, jah.
Kas te käisite suusatamas maanteeameti autoga, millega kaks osakonnajuhti eraldi kohale sõitsid, või kuidas te seal liikusite?No bussiga saime liikuda seal küll, meil oligi vaja niikuinii liikuda seal kohapeal, aga jah, siis saime bussi natuke kasutada ka selleks, et seal nii-öelda… Aga noh, seal ei olnud mingid väga suured vahemaad.
Kas Teie isiklikud suusad olid bussis?Jah, olid küll.
Kas paari ametniku bussiga tuleku eesmärk oligi see, et kraam, mis oli vaja kaasa võtta, saaks transporditud?Eks seda peab analüüsima, kas oli odavam neil bussiga tulla, aga buss oli üks võimalus ja kui juba bussiga tuldi, siis oli tõepoolest võimalik rohkem asju kaasa võtta, seda küll, jah.
Aga miks Te ise ka bussi peale ei läinud, oleks soodsam tulnud.See on raha ja aja hindamine, teistpidi oleks veel rohkem aega võtnud ära, kui bussiga minna. Püüdsime juhtkonna aega natuke rohkem kokku hoida.
Need kaks osakonnajuhti, kes bussiga tulid, käisid lähetuse eesmärgina minu teada ainult autonäitusel. Mida nemad siis vahepealsel ajal tegid?Me olime nendega vahepeal eraldi, ma ei oskagi öelda…
Kas te ööbisite Genfis?Me ööbisime Prantsusmaal, Genf on kohe seal, piirneb Prantsusmaaga põhimõtteliselt.
Oli see koht suusakeskuses või selle lähedal?No seal on kõik suhteliselt lähedal, ei olnud päris suusakeskuses, aga lähedal jah, kohe Genfi lähedalt hakkavadki mäestikud ja asjad pihta.
Nii et ööbimiskohast suusatama minek võttis vähe aega?Suhteliselt vähe jah, võib-olla pool tundi.
Ma sain aru Tamur Tsäkko jutust, et sealne ööbimine ja transport oli kõik ametliku lähetuse raames ja et teil polnud osaliselt puhkust võetud, et ise mingid kulud katta.Ee, hetkel ei ole jah, aga me pole ka kõiki neid arvestusi kokku võtnud. Meil on finantsaruanded veel lõpetamata, kuna alles tulime siin esimest päeva tööle (esmaspäeval - toim). Me arutasimegi, et kuidas vormistada, kas võtta siis paar päeva kuidagi puhkust või… Aga hetkel on vormistamata, jah.
Kas Teie isiklikult saate panna käe südamele ja öelda, et Te ei käinud Šveitsis lihtsalt puhkamas ja maksumaksja raha raiskamas?Mina julgen küll öelda, et ma käisin seal eelkõige lähetuses. Võib vaielda, et kuidas seda paari vaba päeva esitada, aga ma käisin eelkõige ÜRO üritusel ja autonäitusel. Alati võib küsida, mis oleks juhtunud, kui me poleks seal üldse käinud, aga ma julgen küll väita, et see lähetus täitis oma rolli.
Veebruaris oli teil maanteeameti juhtkonna seminar viis päeva Rootsis suusakeskuses. Milline teie päevakava seal oli?Põhieesmärk oli Norra maanteeametil külas käia. Liikusime seal ringi, oli huvitav, kuigi ma pole ise teede spetsialist, sõitsime erinevatel teedel ringi ja vaatasime teede poolt. Lisaks kohtusime sealse maanteeameti inimestega. Pluss, kuna me seal koos juba olime, siis meil olid oma seminari teemad ja oma päevakorrapunktid üsna tihedad.
Kui palju teil seal vaba aega oli? Kuna olite suusakeskuses, saite ju ikka suusatada ka?Jah, aga päevad olid meil ikka üsna tihedalt seotud. Siis õhtul, kuidas keegi oma vaba aega sisustas. Mõned inimesed tõesti ka suusatasid natuke. Ega aega eriti ei olnud, kolm päeva olime kohapeal, sellest üks terve päev kulus Norra sõidule, kaks päeva olime Rootsis, kus päevane aeg oli seminari pool. Õhtul siis, kuidas keegi aega kasutas mõned tunnid…
Kui suur on teil maanteeametis välislähetuse päevaraha määr?Päevaraha määr peaks meil olema 32 eurot.
Minu jaoks oli üllatav, et ka töötajate endi seminari puhul, sellesama Rootsis toimunud juhtkonna seminari puhul, vormistati päevarahad.Ma ei oska seda väga täpselt kommenteerida, aga kui me välisriiki läheme ja seal ka ametlikult kohtume ehk on seminari ja kohtumiste pool, siis osa kulude katmiseks peab lähetuse vormistama. Sisemised reeglid peaks selle kehtestama, et on lähetusena vormistatud, muidu ei ole justkui alust tööpostilt eemal olla.
Seotud lood
Bonnieri preemia võitis Äripäeva ajakirjaniku Piret Reiljani artiklid Maanteeameti toonase peadirektori Tamur Tsäkko lustireisidest.
Endise maanteeameti juhi ning praeguse Heltermaa ja Rohuküla sadamate direktori Riho Sõrmuse sõnul oli tema võrreldes Tamur Tsäkkoga vaikne mees, kes palju ringi ei reisinud.
Tänased sündmused maanteeameti peadirektori ja tema nelja kolleegi teenistusliku järelevalve menetluse ümber algasid mitu nädalat tagasi.
Majandusminister Juhan Parts peab Tamur Tsäkko maanteeameti juhi kohalt lahkumist mõistlikuks. Lisaks tunnustas ta Äripäeva teemapüstituse eest.
Kui majandusnäitajad langevad, tõuseb vajadus turvateenuste järele, sest kuritegevus hoogustub. G4Si juhatuse esimees Priit Sarapuu ütles, et enim toimub kuritegusid just mehitamata valvega väliobjektidel, kus pimeda aja saabudes on kurjategijatel mugav tegutseda.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Lisatud analüütikute kommentaarid!
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele