• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 12.09.12, 08:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksutõus teeb reklaamifirmadele liiga

Kui linn tahab välimeediareklaamitegevuse pealt teenida, siis võiks ta pigem omalt poolt välja töötada nutika mehhanismi selle valdkonna aktiveerimiseks. Muidu hirmutab järjekordne hinnatõus kliendid ära ning aasta kokkuvõttes leiab linn, et laekunud summad on oodatust kõhnemad.
Reklaamimaksu tõstmise all kannatavad eelkõige välimeediafirmad ja nende kliendid. Kui Tallinn viimati, 2009 reklaamimaksu tõstis, siis mäletamist mööda oli tulemuseks see, et linn teenis reklaamimaksult vähem, kui oli teeninud eelneval aastal madalama reklaamimaksuga. Hinna tõustes hakati välimeediat pidama liiga kalliks, jäädi äraootavale seisukohale ning enne kui muudatusega jõuti harjuda, oli välimeediale planeeritud eelarve juba teistesse meediumidesse (trükimeediasse või telesse) viidud.
Nüüd võib välimeediat tabada sama saatus. Samuti võib välimeedia osaliselt tänavatelt kolida sisetingimustesse, mille pealt linnal teenimise võimalus puudub. Veel võib juhtuda, et kampaaniad muutuvad lühemaks (neljanädalaste kampaaniate asemel piirdutakse kolme või kahe nädalaga) ja hakatakse kartma suureformaadilisi välimeediapindu, sest reklaamimaksu arvestatakse ruutmeetrite pealt.
Kannatajad on eelkõige välimeediafirmad, sest nende pakutav teenus muutub suuremahuliste välimeediakampaaniate puhul tuntavalt kallimaks. Ja loomulikult kannatab klient (reklaami tegev firma), sest tal tuleb reklaamitegevus uue pilguga üle  vaadata – kas sellist täiendavat kulu üldse kannatab teha või tuleb midagi uut välja mõelda.
Reklaamimaksu tõstmisega tehakse liiga teatud grupile välimeediafirmadele, kes püüavad oma äri edendada nagu kõik teised. See on ebaõiglane, võrreldes nende välimeediaformaate haldavate firmadega, kes ei pea reklaamimaksu maksma. Tulemuseks on, et reklaamijale muutuvad atraktiivsemaks reklaamimaksuvabad pinnad (sest neid on võimalik odavamalt müüa)  ning kõik teised meediatüübid (online, TV, raadio ja print), kus sellist reklaamimaksu ei rakendata.
Välimeediasse on tänavu esimese poolaastaga viidud vähem eelarvet kui eelmisel aastal sama ajaga. Eriti suur oli erinevus esimeses kvartalis, mille võis osaliselt põhjustada 1. jaanuarist kehtima hakkanud uus (0,4 eur/m2) reklaamimaks. Varsti on näha, millise tulemuse teeb välimeedia võrreldes teiste meediumitega sellel aastal. Tallinna eeskujule võivad järgneda ka teised omavalitsused, kes peavad loomulikuks pealinna eeskujul reklaamimaksu tõsta.

Seotud lood

Uudised
  • 10.09.12, 06:35
Tallinn tõstab taas reklaamimaksu
Uuest aastast tõstab Tallinn reklaamimaksu tasemele, kus see oli enne majanduskriisi -  reklaamipinna ruutmeetri eest tuleb linnale tasuda 45 eurosenti päevas.
Arvamused
  • 10.09.12, 07:00
ÄP: Tallinn kiusab reklaamimaksuga
Äripäeva hinnangul tõendab Tallinna maksueksperimentide ajalugu, et ettevõtja-  ja maksumaksjasõbralikkus on viimane, mida linn makse kehtestades silmas peab.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele