Maksutõusud kerivad poodides aina rohkem hindu üles ja toidutööstused on olukorras, kus müüb vaid kollane silt. Saates "Tööstusuudised eetris" on külas Valio Eesti juht Maido Solovjov, kes tunnistab, et praegu on kollaste siltide aeg ja seda näevad ka nemad.
Saates uurime, millise pilguga vaatab toiduainetööstuse tippjuht maailma poliitikatrende ja majandusolukorda. Juttu on maksutõusudest, energiast, tööjõust ja muude sisendite hinnakasvust. Räägime ka Valio Eesti investeerimisplaanidest ja küsime, mis on Maido Solovjovi töölaual kõige olulisemad ülesanded. Saadet juhib Harro Puusild.
Maido Solovjov räägib saates, et käibemaksu erisus toiduainetele on olnud teemaks juba mõnda aega. „Olen selle poolt, et baastoiduainetele nagu piim, liha, muna, leib, sai ja võib-olla midagi veel kehtiks erisus,“ pakub Solovjov. Ta selgitab, et hinnalangetus ei pruugi jõuda tarbijani ja selleks tuleb turuosalistel omavahel kokku leppida.
Möödunud aastal 3,5% tasemele jäänud inflatsioon jätkub Solovjovi hinnangul umbes samas tempos. „Mõju toob maailmamajandus, aga me anname sellele ka ise hoogu juurde. Sellist maksufestivali, mis siin kaks-kolm aastat on olnud, pole meie ajaloos varem nähtud,“ on ta kriitiline.
Alanud aastat prognoosides ütleb tippjuht, et Eestis jätkub külgsuunaline liikumine ja kasvu tuleb otsida eksportturgudelt. „Kõik majandused ei ole sama halvas seisus kui Eestis, on ka tõusvaid majandusi, nõudlus on olemas,“ sõnab ta.
Valio Eesti juht rõhutab, et meil tuleks taas kasutusele võtta sõnapaar „jooksevkonto defitsiit“, sest Eesti majandus sõltub ekspordist.
Saadet toetavad Radius Machining ja Hansavest.
Fotol: Maido Solovjov. Autor: Andras Kralla
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.