• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 09.11.22, 14:00

Elektriautod ettevõttesse: rahulolu oleneb autodest

00:00
  • Lauri LeetLauri Leet
Elektriautod ettevõttesse: rahulolu oleneb autodest

Kahe aasta jooksul oma autoparki kahe erineva autotüübiga varustanud Telia haldusosakonna juhi Mari-Liis Männisalu sõnul sõltub rahulolu otsuse osas just automargist, selgub saates „Energiatund“.

Telia 29 elektriautot jagunevad 64kWh akuga Hyundai Konade ning 50 kWh Peugeot`ide vahel. Kui suuremate akudega ning suvel kuni 500km läbisõitu pakkuvate Hyundaidega on sõitjad Männisalu sõnul väga rahul, siis Prantsuse autotootja toodanguga on rohkem häda. „Selle autoga lubatakse läbisõiduks 350 kilomeetrit, reaalne on aga suvel 250 ja talvel 150,“ selgitas Männisalu. Tema sõnul ollakse Telias aga kindlad et autode elektrifitseerimisega minnakse edasi ning pikemas perspektiivis on plaanis kogu autopark elektrifitseerida.

Alexela  e-mobiilsuse juhi Alan Vahi sõnul tuleb elektriautosid valida lihtsalt vastavalt vajadusele ning võimsamate akudega autod pakuvad tänasel päeval läbisõitu isegi 600 kilomeetrit ja rohkemgi.  Vaht rõhutas et tegelikult on autotootjad juba ära otsustanud, et 2030. aastast ei müü nad enam ühtki bensiini- ega diiselautot.  „See et Euroopa Komisjon vormistas nüüd selle ära, et alates 2035. aastast ei tohi enam sisepõlemismootoriga autosid müüa, on juba ajast maha jäänud, sest autotootjad on varasema, 2019. aasta määruse põhjal selle juba ära otsustanud,“ kinnitas Vaht.

Elektriautode üldkulude osas on nii Vaht kui Männisalu selgelt ühel meelel: isegi kui sisse arvata elektriautode kõrgem soetusmaksumus, on kokkuvõttes elektriauto ettevõttele selgelt odavam. 

Kuidas odavam hind kujuneb, selgub saatest, kus peale sõidu-ulatuste ja hindade räägitakse ka muu hulgas ka liisingutingimustest, laadimispunktidest ning  ka autode hooldusest. Fotol elektriautod demopäeval, foto autoriks Liis Treimann. Saatejuht on Lauri Leet.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele