Ettevõtetes kogutud andmete kvaliteet saab AI kasutuselevõtmisel otsustavaks teguriks, usub PricewaterhouseCoopers Eesti digilahenduste ja partnersuhete juht Tarmo Meresmaa. Tehisaruga töötamisel on aga vaja kõikide töötajate ümberõpet, et muutustega toime tulla.
Kui AIst ehk tehisarust on kõik kuulnud, siis generatiivse tehisaru võimalusi alles ettevõtted enda jaoks avastavad. Meresmaa sõnul on nende uuringud tippjuhtide seas näidanud, et ettevõtete juhtkonnad suhtuvad tehisaru kasutuselevõtmise küsimusse üsna ettevaatlikult.
„Tehisaru puhul peaksime sellesse suhtuma kui noorde kolleegi, kelle tööd tuleb juhendada ja töö teostamist jälgida. Paraku on meil levinud uskumus, et tehisaru peaks vastama koheselt, ei tohi teha eksimusi ja mis peaasi, tema koostatud tekstid on 100% tõesed,“ rääkis Meresmaa.
Tema sõnul saaks generatiivse AI kasutuselevõtuga suurendada ettevõtete tulemuslikkust ja vabastada töötajad nö rumala töö tegemisest. Meresmaa usub, et töötajad peaksid olema pigem tehisaru juhendajad ja tegelema uute süsteemide juurutamisega.
Kuna paljud küsimused, mis reguleeriksid AI kasutamist, turvalisuse nõudeid, autoriõigusi jpm on veel sätestamata ehk hall ala, siis on lähitulevikus kindlasti tulemas palju muudatusi.
Podcastis räägib Meresmaa, mida ettevõtjad nende uuringus rääkisid ja milliseid ohukohti nimetati.
Foto: Tarmo Meresmaa
Foto autor: Juuli Nemvalts
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.