• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 17.09.24, 14:00

Rail Balticu uue hiigelhanke õnnestumisel on kaks suurt riski

00:00
  • Teeli Remmelg
Rail Balticu uue hiigelhanke õnnestumisel on kaks suurt riski

Rail Baltic plaanib kuulutada 23. septembril välja Eesti mõistes väga suure alliansshanke, mille maksumuseks koos kõigi töödega võib kujuneda miljard eurot, ütles Rail Balticu portfellijuht Janar Tükk. „Oleme valmis sellel osalema, kuigi seal on veel teadmatust ja suuri riske,“ kinnitas Verstoni tegevjuht Tarvi Kliimask.

„Julgen täna öelda, et me plaanime selle hanke välja kuulutada juba 23. septembril, kuid see sõltub ka riigist, kas see ka õnnestub,“ ütles Tükk saates „Eetris on ehitusuudised“.

„Sellel hankel ongi kaks suurt riski - üks on aeg ja teine on raha, sest kõik trassi asukohaga seotud riskid ei ole veel kindlad ja milliseid piiranguid võib veel ette tulla, pole täpselt teada,“ tunnistas Kliimask.

Kuigi alliansshankeks on planeeritud põhitrassi ehituseks pea 900 000 eurot ja seda loodetakse hetkel teha isegi odavamalt, siis kõigi lisatöödega kujuneb lõppsumma siiski tõenäoliselt miljard eurot.

Rahastust siiski hetkel terves ulatuses ei ole, hetkel on olemas vaid veerand rahast ja riik peaks juurde leidma ELi rahastusest puudujääva osa. Samas on alliansshange paindlik. „Kuna esimene etapp on peamiselt arendus ja projekteerimise, siis selleks on meil raha olemas ja saama ehituse alguseks raha juurde küsida,“ loodab Tükk.

Kuigi alliansi hanke periood on pikk ja kestab pea pool aastat, siis pärast seda peaks ehitamine varasemast tunduvalt kiiremini minema. „Täna veel püsime 2030. aasta valmimisgraafikus, aga aeg näitab, millal rongid sellel raudteel sõitma hakkavad,“ ütles Tükk.

„Meil läheb küll üsna kiireks, aga allianssi hanke õnnestumine nõuab eelkõige kultuurset muutust, sest tellija istuma sama laua taha koos projekteerija ja ehitajaga ning kui saavutatakse hea koostöö, siis tuleb ka õnnestumine,“ lisas Kliimask.

Jagame saates ka soovitusi ehitusettevõtetele, kuidas hankest osa võtta ja kuidas täpsemat info saab küsida.

Saatejuht on Teeli Remmelg.
Foto autor Liis Treimann.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele