• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 30.04.24, 14:00

Taristuehitajad: Eesti teede olukord on riigi häbiplekk

00:00
  • Teeli Remmelg
Taristuehitajad: Eesti teede olukord on riigi häbiplekk

Eesti teedeehituse rahastus on sattunud kriitilisse seisu ja nagu ikka kevadeti tajume seda meie lagunevatel teedel sõites. „Praegune olukord on ennekuulmatu, sest kusagil Euroopas ei ole nii palju investeeringuid teedesse kokku tõmmatud, vaid hoitud siiski mõistlikul tasemel, sest hilisem parandamine on tunduvalt kulukam,“ rääkisid Taristuehituse Liidu tegevjuht Tarmo Trei ja Verstoni juht Veiko Veskimäe saates „Eetris on ehitusuudised.“

Riigiteede rahastus väheneb tänavu kolmandiku võrra, mis omakorda kiirendab teede lagunemist. Puuduliku taristu tõttu kannatab inimeste elukvaliteet ja jäävad tegemata investeeringud maapiirkondadesse, sest keegi ei taha sõita või kaupa vedada tolmustel lagunenud teedel

„Samuti tekitab piinlikkust, et kuigi oleme juba pikka aega olnud Euroopa liidus, on meil Via Baltica ikka veel välja ehitamata. Kuigi oleme võtnud endale selle kohustuse, ei suuda me 2030daks aastaks võetud rahvusvaheliste teede ehitamise eesmärke täita,“ rääkis Tarmo Trei. „Oleme ehitatud pikalt Euroopa raha eest, kuid nüüd ei tule meile välisvahendeid enam nii palju peale ja riigil puudub endiselt vettpidav pikk plaan, kuidas täita enda kohustust ehitada ja hooldada taristut,“ valmistab olukord muret.

Räägime ka teedeettevõtete nigelast käekäigust, mil riik on ehitusmahte tuntavalt kukutanud. Verston püüab siiski uue olukorraga kohaneda: „Osa töötajaid oleme koondanud, osa töötajaid ümber koolitanud Rail Balticu ehitamiseks ning ühe asfalditehase müüki pannud.“ kirjeldas Veskimäe ettevõtte olukorda ja lisas, et asfalditööde tegijaid Eestis ei koolitata ja kui nüüd koondatud töötajad leiavad uue ameti, ei pruugi paari aasta pärast jälle kedagi võtta olla, kui riik kavatseb uuesti investeeringuid suurendada.

„Vaatame pigem juba välisturgude poole, kus teedeehitust olulisemaks peetakse ja kus riigid näevad vajadust rohkem investeerida,“ tunnistas Veskimäe, et ei näe ettevõtjana Eestis teedeehitusse investeerimisel perspektiivi, kui riik seda ei toeta.

Saatejuht ja foto autor on Teeli Remmelg.

Fotol: Tarmo Trei ja Veiko Veskimäe

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele