Tänases saates võetakse luubi alla diislikütuse aktsiisi langus alates 1. maist ning kuidas see võiks parandada meie autovedajate konkurentsitingimusi.
- 1. maist kahaneb diislikütuse aktsiis. Foto: Erik Prozes
Selgub, et autovedajate võit võib olla üsna ajutine, sest pikemas perspektiivis moodustuvad veohinnad ikkagi vastavalt tegelikule kütusehinnale ning oluliselt rohkem raha vedajatele kätte ei jää. Küll aga nähakse selles edu Eesti majandusele tervikuna, sest esimesel võimalusel toovad ka rahvusvahelised vedajad oma tankimise tagasi Eestisse ning loodetavasti taastub hindade ühtlustumisel lõunanaabritega ka transiit-tankimine, mis praegu on sisuliselt olematu.
Rasked ajad ootavad meie autovedajaid aga ees nii ehk naa, sest kaubavedude maht on hakanud eriti ekspordi suunal langema ning ei välistata palkade kärpeid, autopargi vähendamist ega koondamisi. Paljud väiksemad ettevõtted peavad tõenäoliselt ka tegevuse lõpetama.
Kuna saade oli salvestatud 21. aprillil, siis on saates ka üks väikene ebatäpsus: nimelt räägib OÜ Stonewolf ja Eesti Autoettevõtete Liidu juhatuse liige Andrus Laul teise pooltunni alguses sellest, et vahetult enne stuudiosse tulekut sõlmiti kokkulepe kriisi ajaks viieks kuuks veokijuhtide alampalga miinimumi toomine 800 eurole. Tänaseks on selgunud, et päev hiljem ametiühing siiski taganes sellest lubadusest. Loe samal teemal pikemalt
SIIT.
Lisaks on stuudios Neste Eesti ärikliendi müügijuht Martin Õunap ning Skype`i vahendusel lööb vestluses kaasa OÜ KV Transport juhatuse liige Vallo Kägu.
Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Uuel aastal jõustuv vilepuhuja kaitse seadus hakkab töötajaid, aktsionäre ja kliente ettevõtte väärkäitumisel kaitsma, kuid siiani valitseb segadus teavituste sisuga ning valesti teavitamisel võib rikkuda ärisaladust.