Suurbritannial oli kunagi maailma üks võimsamaid autotööstusi, ent praeguseks pole sellest hiilgusest kuigi palju alles jäänud. Takkajärele süüdistatakse nii British Leylandi nimelist hiigeltootjat, ametiühinguid, nõrku juhte, majandust kui poliitikuid.

- Uku Tampere oma Austin Allegroga, mille ta ise Suurbritanniast tõi. Foto: Ardo Holts
Äripäeva raadio autosaate seekordses osas võetakse Briti autod, autotööstus ja autokultuur lähema vaatluse alla. Saatejuht Karl-Eduard Salumäe vestluspartner on Inglise autode ja üldse Suurbritannia entusiast Uku Tampere, kes on omanud terve pinu Austin Allegrosid. Miks Tampere fännab autot, mida peetakse kvintessentsiks kõigest sellest, mis Briti autotööstuses valesti tehti, kuuleb saatest.
Juttu tuleb ka Ühendkuningriigi autotootjate tänapäevast, mis on lähemal vaatlusel märksa pulbitsevam, kui võiks arvata. Suurbritannias tegutseb ports pisemaid tegijaid, kes valmistavad tõelisi entusiastiautosid. Üleüldse võibki britte pidada Euroopa või kogu maailma suurimateks bensupeadeks.
Mis juhtus Inglise autotööstusega ning mida on Austin Allegro fännil enda selgituseks öelda?
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!