Karisid on seal palju, alustas Delfi Meedia juht Argo Virkebau äritehnoloogia saates vastamist küsimusele, mis tavaliselt digitaliseerimise juures valesti läheb.
- Äritehnoloogia saates osalesid Delfi Meedia juht Argo Virkebau ja Elisa Eesti ärikliendiüksuse juht Artur Praun. Foto: Indrek Kald
"Üldjuhul digitaliseerimine eeldab mingit tarkvaralahendust, tarkvara juurutamist. Ja mis [tihti] juhtub, on see, et kõik see andmemajandus seal taga ei ole korras," lisas ta.
"Küsid, et kas teie andmed on korras, on need puhastatud, harmoniseeritud, ühesed, ei ole eri allikates sama asja kohta erinevaid andmeid – näiteks müügi kohta ühes süsteemis ühed ja teised. Andmekvaliteediga on väga-väga paljudel ettevõtetel probleeme ja see võib tähendada, et sa ei saa seda tulemust kätte," rääkis Virkebau.
Digitaliseerimise üks eesmärke tema enda jaoks on läbipaistvuse tekitamine. "Läbipaistvus toob nii head kui ka halvad asjad lauale. Eesmärk on, et ta tooks need väga must-valgelt lauale, probleemid silme ette, et sa saaks lahendada ja otsustada. Ja kui see andmekvaliteet on selline, et sa ei usalda, siis sa seda probleemi ei lahenda," märkis Delfi Meedia juht.
Tema sõnul annab läbipaistvuse tekitamine kohest efekti, kasvõi kulude kokkuhoius – näed, et kulutad kuskil liiga palju. "Läbipaistvus on halastamatu ja see mulle meeldib digitaliseerimise juures," lisas Argo Virkebau.
Samuti saates osalenud Elisa Eesti ärikliendiüksuse juhi Artur Prauni sõnul läheb reeglina valesti see, et eeltöö jääb ebapiisavaks. "On võetud aluseks ebapiisavad eeldused ja sellest liikuma mindud," lisas ta. Planeerimise ja eelanalüüsi etapp on minu meelest hästi oluline, kinnitas Praun.
Äritehnoloogia saates arutlevad Delfi Meedia juht Argo Virkebau ja Elisa Eesti ärikliendiüksuse juht Artur Praun lisaks sedagi, kuidas otsustada, mida eeskätt digitaliseerima hakata ning kuivõrd on see n-ö rätsepalahenduste ja kuivõrd karbitoodete kasutamine. Saadet juhib Indrek Kald.
Kuulake saadet siit:
Delfi Meedia juht digitaliseerimisest: karisid on seal palju
Seotud lood
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.