Rail Baltic: uutest rööbastest on vähe kasu, kui logistikasektor raudteega kaasa ei tule
Kogu tänane logistikasektor saab Rail Balticust mõjutatud, selles pole kahtlust, rääkis Äripäeva raadio sisuturundussaates Rail Balticu taristuhalduse ekspert Heigo Saare. Samas tuleb turuosaliste valmisolekut veel lihvida.
Rail Balticu taristuhalduse ekspert Heigo Saare usub, et turuosalised peaksid raudtee tulekuks juba ettevalmistusi tegema. Foto: Rail Baltic Estonia
Saates võtame luubi alla Rail Balticu opereerimiseks valmistumise, tuleviku haldusmudeli ning saame teada, kes on „Shadow Operator“.
Jutuks tuleb ka, kui palju hakkab uuel raudteel ööpäevas ronge liikuma ning mitu reka koormat loodetakse Tallinn-Pärnu-Ikla maantee trassilt raudteele saada. Saame teada, mis peitub reisijatele mugavust pakkuva „air-to-train“ taga ning milline on Baltikumiülene liiklusohutuse eesmärk.
Lisaks kõlavad saates nõuanded noortele, kuidas siduda oma tulevik Rail Balticu projektiga, missugustele erialadele oma tähelepanu suunata ja kuidas edu saavutada.
Ülevaate annab Rail Baltic taristuhalduse ekspert Heigo Saare, saadet juhib Tõnu Einasto.
Rail Baltic: uutest rööbastest on vähe kasu, kui logistikasektor kaasa ei tule
Esimese hankega pannakse maha 10 kilomeetrit rööpaid
Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets rääkis, et Rail Baltica saaks 2030. aastaks valmis küll, kui Euroopa Liit rahakraane kinni ei keera. Täna kuulutas riigifirma välja hanke Rail Baltica põhitrassi esimese 10 kilomeetri ehitamiseks.
80% rahvastikust elab järgmisel kümnendil raudtee vahetus läheduses, selgub üleriigilisest planeeringust “Eesti 2030+”. See muudab omakorda tööhõive struktuuri – spetsialiste vajatakse ohutusega seotud ametitesse, leiab Rail Baltic Estonia tehnikajuht Raido Kivikangur.
Kas riigil on mõistlik täna taristuobjektide ehitamisse investeerida, missugused on hinnad võrreldes „enne sõda“ ajaga ja kas ehitajad saavad tähtaegadega hakkama, selgub Rail Balticu valmimisele keskenduvast Äripäeva raadio sisuturundussaatest.
Hololei: palju raha on eraldatud, vähe raha on kasutatud
„Veidikene nagu hakkame, mehed, minema. On teada, kui suur see on, aga kui suur see ikkagi on …“ kirjeldas Rail Baltic Estonia värske juht Anvar Salomets, miks on Baltimaade suurim taristuprojekt pikalt toppama jäänud.
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.