Eestlased panid Abu Dhabis püsti äri printsi soosingu ja suitsukalaga
Eestlased avasid Abu Dhabis eelmisel aastal põhjamaade stiilis restorani Valgerand, kus müüakse nii suitsukala kui ka burgereid, mis on sealsete inimeste jaoks eksootika. Olulist rolli äri õnnestumises mängis ka Dubai prints.
Mediabrands Digitali performance-tiimi juht Karl Lilienberg ajab äri just Abu Dhabis. Foto: Simo Sepp
“Kui mõelda restorani algusloole, siis Dubai EXPO raames Taste Estonia restoranis käis läbi üks Dubai printsidest ja tänu sellele tegelikult see esmane buum tuli. Kui kuninglikust ringkonnast keegi midagi jagab, siis see on järgmine kuum asi, mida minnakse vaatama,” rääkis restorani Valgerand turundaja Karl Lilienberg.
Võrumaa perefirma Roosiku valmistab šokolaade, mida müüb nii Jaapani kui ka Saudi-araabia ja Ühendemiraatide turule. Tänu EASi ja PRIA toetustele on see laienemine olnud võimalik, lausus ettevõtte üks omanikest Reet Kasekamp.
20 aastat möödub Dubai ühe läbikukkunud, kuid siiani hingitseva plaani algusest. 2003. aastal alustati Dubai Maailma Saarte projekti, aga siiani pole see kuhugi jõudnud.
Eesti restoranides laialt kasutatud kassasüsteemide arendaja Ektaco investeeris miljon eurot uue süsteemi arendamiseks, millega tuli turule hoopis Dubais.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”