Karl-Eduard Salumäe automaksust: Eesti lähenemine tundub mõistlik, kui…
Suures plaanis tundub laiema lähenemisega automaks, kus arvestatakse ka auto kaalu ja võimsust, mõistlik, kuid hindamiskriteeriumite osakaalud tuleks veel paika saada, rääkis Äripäeva arvamustoimetajast autoentusiast Karl-Eduard Salumäe.
Üldpildis on Eesti lähenemine automaksule mõistlik, rääkis Äripäeva arvamustoimetajast autoentusiast Karl-Eduard Salumäe. Foto: Andras Kralla
“Eile tutvustatud näidisarvutuste tabelist tõesti vaatab vastu väga imelikke asju. Näiteks see, et uhiuue Škoda Fabia omanik maksab edaspidi ka laiema mudeli järgi sama palju või isegi rohkem kui Porsche Taycani elektriauto ostja. See ei ole minu arvates kuskilt otsast arusaadav või mõistlik,” rääkis Salumäe.
Fabia eest maksad nagu Taycani eest. Või palju rohkemgi
Rahandusministeerium pole otsustanud, kas automaksu suurus võiks sõltuda lisaks muule sellest, kui koguka neljarattalisega sõidetakse, küll on selge, et vanemate autodega sõitjatele tehakse soodustus ning regionaalseid erisusi ei looda.
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.