Riik kaalub, kas teha automaks "paksumaksuga" või ilma
Rahandusministeerium pole otsustanud, kas automaksu suurus võiks sõltuda lisaks muule sellest, kui koguka neljarattalisega sõidetakse, küll on selge, et vanemate autodega sõitjatele tehakse soodustus ning regionaalseid erisusi ei looda.
Ühe võimaliku maksumudeli järgi sõltub mootorsõidukimaks tulevikus muu hulgas sellest, kui suur on auto tühimass – mida raskem auto, seda rohkem maksad. Foto: Liis Treimann
Näidisarvutuste tabelist hakkavad aga silma mõned kummalised suhted.
Eesti autoomanike keskliit ei kiida praegu välja käidud automaksu mudelit mitte kuidagi heaks, sest automaksu eest on kütuseaktsiis, ütles liidu juhatuse esimees Priit Tammeraid Äripäeva raadios.
Kui me tahame, et maailm liiguks rohelisuse poole, peame seda soodustama – seetõttu tuleks elektriauto automaksu alt välja jätta, kommenteeris sisuturunduslikus saates “Jätkusuutlik ja roheline” Hyundai Motor Balticu ekspert Marko Aalik.
Eesti on Euroopa üks vanima autopargiga riike ning oluline on autode keskmist vanust alla tuua, leiab SKO Motorsi tegevjuht Maario Orgla. Automaksust, premium kasutatud autodest ning olukorrast tarneaegadega vestleb sisuturundussaates lisaks Orglale ka SKO Motorsi ärikliendijuht Priit Peetsalu.
Igapäevane taksosõit on aastakümneid olnud kallis lõbu. Enam mitte – linnas elades autot omada on suurem kulu kui kõigi vajalike sõitude jaoks hoopis rendiauto või takso kasutamine, selgub kulude üle arvestust pidavate inimeste põhjalikest andmetest.
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.