Iga e-kaupleja eesmärk võiks olla rahvusvahelistumine ja välisturgudel edu saavutamine. Sihtturu klienditeenindus, makselahendused ja muu on üks osa suurest pildist, mille peale tuleb mõelda, et välismaale müües õnnestuda.
- Packeta Baltimaade võtmekliendihaldur Rainer Põld räägib Äripäeva raadio sisuturundussaates e-poega välisturgudele sisenemisest. Foto: Erakogu
Lisaks toimivale tarneahelale on oluline tunda kohaliku riigi seadusi ja trende kodulehtede ülesehituses, ent tuleb osata koostada ka tekste ja planeerida turundust. Välisturgude positsioneerimise aitab lihtsamaks teha info, kuidas klient tavaliselt e-poes ostleb ja kuidas pakki soovib kätte saada.
Kogu eelpool mainitud tegevusi toetab e-kaubanduse platvorm Packeta, mis toimetab pakke 33 riiki. Packeta Baltimaade võtmekliendihaldur Rainer Põld toob Äripäeva raadio sisuturundussaates välja, et näiteks Poolas on kohalik makselahendus, mida eelistavad pooled e-ostlejatest, ning kui seda valikus pole, võib ost pooleli jääda.
Turu segmenteerimisel on abiks statistika, mis aitab otsustada, mis riik ja turg võiks Eesti e-poodnikule olla põnev väljakutse. Siin on oluline roll Packeta partneritel, kellega koos sihtturu mängureeglid paika pannakse.
Saates tuleb jutuks ka jätkusuutlikkus ehk kuidas saab logistikafirma tegutseda keskkonnasõbralikult. Packeta näitab eeskuju ja kasutab viimase miili vedudeks linnades elektrijalgrattaid ja pakiautomaatide voolu tarbimiseks päikeseenergiat.
Kuidas välisturgudel edu saavutada, saab lähemalt kuulata saatest. Saatejuht on Tõnu Einasto.
E-poega välisturge vallutades toob edu kohalikuna käitumine
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.