Iga e-kaupleja eesmärk võiks olla rahvusvahelistumine ja välisturgudel edu saavutamine. Sihtturu klienditeenindus, makselahendused ja muu on üks osa suurest pildist, mille peale tuleb mõelda, et välismaale müües õnnestuda.
- Packeta Baltimaade võtmekliendihaldur Rainer Põld räägib Äripäeva raadio sisuturundussaates e-poega välisturgudele sisenemisest. Foto: Erakogu
Lisaks toimivale tarneahelale on oluline tunda kohaliku riigi seadusi ja trende kodulehtede ülesehituses, ent tuleb osata koostada ka tekste ja planeerida turundust. Välisturgude positsioneerimise aitab lihtsamaks teha info, kuidas klient tavaliselt e-poes ostleb ja kuidas pakki soovib kätte saada.
Kogu eelpool mainitud tegevusi toetab e-kaubanduse platvorm Packeta, mis toimetab pakke 33 riiki. Packeta Baltimaade võtmekliendihaldur Rainer Põld toob Äripäeva raadio sisuturundussaates välja, et näiteks Poolas on kohalik makselahendus, mida eelistavad pooled e-ostlejatest, ning kui seda valikus pole, võib ost pooleli jääda.
Turu segmenteerimisel on abiks statistika, mis aitab otsustada, mis riik ja turg võiks Eesti e-poodnikule olla põnev väljakutse. Siin on oluline roll Packeta partneritel, kellega koos sihtturu mängureeglid paika pannakse.
Saates tuleb jutuks ka jätkusuutlikkus ehk kuidas saab logistikafirma tegutseda keskkonnasõbralikult. Packeta näitab eeskuju ja kasutab viimase miili vedudeks linnades elektrijalgrattaid ja pakiautomaatide voolu tarbimiseks päikeseenergiat.
Kuidas välisturgudel edu saavutada, saab lähemalt kuulata saatest. Saatejuht on Tõnu Einasto.
E-poega välisturge vallutades toob edu kohalikuna käitumine
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.