Eesti töösturid otsivad ellujäämiseks kliente Kesk-Euroopast, kuid seal tuleb neil konkureerida Lõuna-Euroopa suurte riikide ettevõtetega, kes suudavad madalamate hindadega eestlastelt töö üle lüüa, rääkis töösturite eestkõneleja Veljo Konnimois.
- Radius Machiningu asutaja ja juhatuse liige ning Eesti Masinatööstuse Liidu nõukogu esimees Veljo Konnimois Foto: Liis Treimann
“Me siin oma väikese riigi ja väikeste ettevõtetega ei pea seda dumpingut ilmselt vastu, mis nüüd kevadel ja suvisel perioodil ees ootab,” rääkis Radius Machiningu asutaja ja juhatuse liige ning Eesti Masinatööstuse Liidu nõukogu esimees Veljo Konnimois Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Erilise konkurendina tõi ta välja Itaalia, kes teeb tõsist koostööd Balkani poolsaarega, kus on odavam tooraine ja tootmine.
Koos Äripäeva teemaveebi Tööstusuudised juhi Harro Puusillaga kirjeldas Konnimois, mis probleemid tööstureid praegu peamiselt vaevavad ja milliste lootustega vaatavad nad alanud aastasse. Seejuures arutleti, kuidas saaks riik tööstureid toetada ja millele peaksid ettevõtjad oma fookuse seadama. Juttu tuli ka sellest, kuidas pingutavad töösturid, et rohkem noori valiks inseneri elukutse.
Intervjueeris Igor Rõtov.
Lõuna-eurooplased krabavad Eesti töösturite eest tellimusi
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Lähema viie aasta perspektiivis on Eesti tööstusettevõtetel kaks reaalset ellujäämisstrateegiat, ütleb tööstusjuht ja Meteci omanik Toomas Lepp.
Peatselt Hispaanias uut tehast avava ehituskeemiatoodete ja -süsteemide tootja OÜ Wolf Group juhatuse liige Jaanus Paeväli peab oluliseks mõtteviisi, et eksportival Eesti ettevõttel tuleb vaadata kaugemale kui Baltikum ja Skandinaavia.
Aasta töösturiks kuulutati täna Skeleton Technologiese asutaja ja suurettevõtja Taavi Madiberk.
Majanduses on rasked ajad juba mõnda aega, mistõttu on põhjendamatu nimetada praegust olukorda kriisiks, rääkisid tööstuste juhid konverentsil "Tööstuse äriplaan 2024".
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.