Lähema viie aasta perspektiivis on Eesti tööstusettevõtetel kaks reaalset ellujäämisstrateegiat, ütleb tööstusjuht ja Meteci omanik Toomas Lepp.
- Tööstusjuht Toomas Lepp näeb Eesti tööstuses suuri muresid, aga pakub välja ka lahendusi. Foto: Raul Mee
Lepa sõnul on variandid võimalusel automatiseerida ja kui see ei õnnestu, siis loota, et võõrtööjõu kasutamise võimalus säilib.
"Kahjuks ei suuda enamik Eesti päris tootmisettevõtteid võistelda järelkasvu värbamisel moodsa aja ettevõtetega, kes riskiinvestorite piiramata rahade abil ja kõva turunduskampaania toel noored spetsialistid enda juurde meelitavad ning futuristlike tooteid arendavad," selgitas Meteci omanik
Tööstusuudistele. "Nende toodete n-ö tootestamisel loodetakse siis kohalike ettevõtete abile, kes aga vaevlevad eelpoolkirjeldatud spetsialistide nappuse käes. Levinud on ka suhtumine, et ega tootmine ei peagi Eestis toimuma – küll leiame Aasiast kellegi, kes selle "musta ja igava osa ära teeb"."
Lisaks tuletab Lepp meelde, et haridussüsteemi efektiivsemaks muutmisel on veel palju ära teha. "Kui me ka haridussüsteemis suudaksime nüüd viimaks ja tõesti mingi murrangu ära teha, siis ehk viie aasta pärast saavad ellu jäänud tootmisettevõtted tööjõu mõistes paremaid aegu näha," märkis ettevõtja.
Kuidas saaks Lepa hinnangul haridussüsteemi muuta paremaks, saab lugeda
Tööstusuudistest.
Seotud lood
Kui sul mingis riigis on ees tutvused, kontaktid ja soovitajad, siis on turule sisenemine ja seal läbilöömine oluliselt tõenäolisem. See annab meile võimaluse sõjajärgse Ukraina turul, kirjutab Taavi Simson arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vabadele töökohtadele käib tormijooks
Tööturul ei kehti enam endised mängureeglid. Töötus kasvab, tööandjad ei värba. Vabu töökohti on vähem kui viimasel kahel aastal. Uue töö leidmine muutub üha raskemaks.
Allhanget pole mõtet halvustada, Eesti ettevõtlus ja haridussüsteem tuleb avada välistalentidele ja -tudengitele, kirjutab Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor rektor Andrus Pedai.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.