Rahvarallid ja -sprindid loovad paljudele võimaluse teha autospordis esimesed sammud ning seda n-ö rohujuure tasandil harrastada, ent nii nagu mistahes spordis, saadab edu neid, kes rohkem pingutavad ja panustavad. Mootorite maailmas väljendub see aga tugevalt ka rahas.
- Sander Mihkels osalemas hiljutisel Antsla rahvasprindil, kus võttis oma Honda Civicuga klassivõidu. Foto: Pille Russi
Nii võib kokku võtta rahvasarjadele pühendatud „Autojuttude“ saates kõlavad tõdemused. Saatejuht Karl-Eduard Salumäe külalisteks on viimased paar aastat rahvasprintidel ja -rallidel säravaid tulemusi saavutanud paidelane Sander Mihkels ning Eesti autospordi liidu meediajuht Kristjan Sooper, kes oli paarkümmend aastat tagasi osalejana suurt populaarsust pälvinud Moskvitši liiga sünni juures.
Kõrvaltvaataja pilgule rahvaspordis kiire tõusu teinud 27aastane Mihkels räägib saates, millist pühendumist omas klassis järjepidevalt esimesse otsa sõitmine nõuab. Nagu ta nendib, siis mõtetes on ta alalõpmata ralli juures ja pedandina vahetab oma võistlusautol Honda Civicul juppe ennetavalt, et need katsel katki ei läheks. Sestap usub Mihkels, et tal on omasuguste seas ühed suuremad kulud.
Hariliku maapoisina pole tal raha kunagi ülearu olnud ning oma võistlejakarjääri alguses leidis end mitu korda olukorrast, kus pidi auto kulude katmiseks maha müüma. Õnneks on head tulemused ja suur töö aidanud nüüdseks leida sponsoreid. Toetajaid on Mihkels saanud ka tänu oma Youtube’i kanalile, mida hakkas enda sõnul pidama selleks, et rahvasarjades toimuvale tähelepanu tõmmata.
Eesti autospordis toimuvat eri rollides aastakümneid jälginud Kristjan Sooper selgitab saates, millise panuse on andnud rahvasarjad profitasemel tegijate järelkasvule, mida saab autospordi liit teha selleks, et need sarjad tulevikuski õitseks, ja paljut muudki. Ühtlasi arutletakse saate lõpus, milline auto võiks panna aluse uuele masinaklassile, mis täidaks sama eesmärki mis Moskvitši liiga algselt – olla võimalikult taskukohane sari neile, kel surmtõsiseid ambitsioone mootorispordis ei ole.
Autodega rahvasport pakub midagi nii osalemise nautijale kui ambitsioonikale pedandile
Seotud lood
Legendaarne võidusõitja Jacky Ickx on öelnud, et Dakari kõrberalli tegi temast vähem halva inimese. Esimese eestlasena sellel katsumusel autoroolis osalenud Urvo Männama mõistab hästi, mida Ickx sellega silmas peab.
Hiljuti autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu ehk AMTELi tegevjuhiks valitud Meelis Telliskivi piloteeris 90ndatel ja 00ndate algul noore mehena nii Eestis toodetud vormelautosid kui kogu tehast, mis neid valmistas – ettevõtet Kavor.
Kaheksa aastat tagasi lendas Martin Rump viimase hetke kokkuleppel talvisest Eestist päikeselisse Malaisiasse sealse vormelisarja hooaja avaetapile, teades, et see sõit võib vabalt jääda tema karjääri viimaseks. Tänavu osales ta esimese eestlasena maailma kuulsaimaks võiduajamiseks nimetataval Le Mansi 24 tunni sõidul.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.