• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,17%5 927,26
  • DOW 300,76%43 736,36
  • Nasdaq −0,47%18 876,4
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,22
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,17%5 927,26
  • DOW 300,76%43 736,36
  • Nasdaq −0,47%18 876,4
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,22
  • ST
  • 11.12.17, 14:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kia Stinger: all-in-one ehk auto tõelisele gurmaanile

Hübriidide ja elektriautode ajastul on Kia Stinger kui maitsev mahlane steik vahelduseks salatile, mida tervisenõustajad on sind päevast päeva sööma sundinud. Vahel lihtsalt tahaks midagi tõeliselt head ja Kia on selle inimnõrkuse hästi ära tabanud!
Kia Stinger: all-in-one ehk auto tõelisele gurmaanile
  • Foto: Tõnu Tramm
Kia Stinger 3,3 V6 T-GDI 4x4 GT
Mootor: V6 turbo bensiinimootor, 3342 cmVõimsus: 370 hjPöördemoment:510/1330-4500 Nm/rpmTippkiirus: 270 km/hAeg 0-100 km/h: 4,9 sKeskmine kütusekulu: 10,6 l/100 kmKäigukast: 8 ATPakuruumi maht: 406 lMudeli hind: 49 990 € Kia Stingeri hind alates: 45 990 € (2,2 CRDI 200 hj)
Allikas: Kia Auto AS
"Kas tõesti Kia," imestab juhuslikult külla sattunud sakslane hoovil seisvat Kia Stingerit piieldes. "Ma vaatasin eemalt, et Porsche Panamera!" Kodustel kiirteedel BMW-ga sõitev külaline võtab lahkelt vastu pakkumise teha üks väike proovisõiduring. Ring saab plaanitust oluliselt suurem, sest juht ei raatsi enam rooli tagant lahkuda. Tagasi jõudnuna teeb ta veel mitu ringi vaikides ümber auto ja pobiseb omaette: "Uskumatu!"
Selles, et Stinger igapäevaselt BMW-ga sõitvale külalisele muljet avaldas, pole midagi imekspandavat. Nimelt on Kia sõiduvõimet timminud endine BMW M-divisjoni boss Albert Biermann, kelle käe all läbis auto Nürburgringil tuhandeid testikilomeetreid. "Ei no, siis on arusaadav," kostab mees, kui selle vähetuntud fakti talle teatavaks teen.
  • Foto: Tõnu Tramm
All-in-one ehk auto igaks elujuhtumiks
Tallinna auklikel tänavatel Stingeriga sõites piisab vaid keskkonsoolis asuv sõidurežiimide nupp keerata Comfort-asendisse ning auto hakkab kulgema pehmelt ja sujuvalt, siludes ebatasasusi luksusautoliku ükskõiksusega. Tabasalu ringrajale fotosessioonile jõudes muudab asend Sport+ Stingeri aga tõeliseks raketiks (millega tema nimi mulle esimesena seostubki). Lisaks on saadaval asend Sport, Eco ja Smart, millest viimasega kohendab auto end ise juhi sõidustiili ja teeoludega vastavaks. Sport ja Sport+ erinevus seisneb selles, et "plussiga" lülitatakse välja enamik juhiabisüsteeme (veojõukontroll jms) ning alles jääb vaid stabiilsuskontroll, et auto kurvis käest ära ei läheks. 
3,3-liitrine V6 turbomootor on muljetavaldavalt tegus, võimsust 370 hj ja pöördemomenti 510 Nm, mis on saadaval juba 1330 pöörde juures minutis. Maakeeli tähendab see seda, et Stingeriga muud ei teekski kui ainult kiirendaks. Paigalt sajani 4,9 sekundit, põsed tõmbuvad kõrva taha kokku ja selg vajub sügavale istmesse. 8-astmeline automaatkäigukast tuleb hullamisega tõrkumata kaasa ning käigud vahetuvad sama reipalt ja sujuvalt, nagu oleks tegu topeltsiduriga käiguvahetajaga.
Kõige selle juures on Stinger aga üdini praktiline. Tegemist on suure luukpäraga nagu Škoda Superb, mille tagaistmete seljatugede allalaskmise järel võib siledapõhjalise kaubaruumi põrandale isegi kahemeetrine mees pikutama heita. Tagaistmel on ka põlveruumi piisavalt. Kõik-ühes-autost on puudu vaid reguleeritav õhkvedrustus, et saaks kliirensit kergitada ja maastikule keerata. Nelikvedu võimaldaks iseenesest seda täiesti vabalt teha.
  • Foto: Tõnu Tramm
Pardal kõik, mis olla saab
Kui kiirendamisest ja ringrajal tiirutamisest isu täis, on aeg teda n-ö tavaoludes katsetada. Üks ütlemata mugavaid abivahendeid on käiguvalitsa kõrval asuv "Auto Hold" nupp. Tähendab see seda, et foori taga seistes ei pea pidevalt jalga piduril hoidma ega elektroonilist käsipidurit tõmbama (mille nupp samuti samas kõrval asub), vaid auto seisab kenasti paigal ja kui uuesti gaasi vajutada, ei lähe pidur maha järsu nõksatusega nagu elektroonilise käsipiduriga, vaid täiesti märkamatult ja sujuvalt. Parklas manööverdades on abiks 360 kraadi kaamerad, mis näitavad ekraanil pilti ümber auto toimuvast.
Kui suunduda maanteele, siis sealgi suudab Stinger üllatada. Rajajälgija hoiab autot iseseisvalt kursil isegi kergelt lumisel teel ning pikivahehoidja eessõitjaga töötab stoilise rahuga sedavõrd sujuvalt, et isegi kui eessõitev auto otsustab ootamatult seisma jääda, ei teki mingit paanilist kisa ega vajadust endal pidurile karata. Stinger peatub piuksugi tegemata ise sujuvalt täiesti seisma ning kui eesliikuja jätkab kohe sõitu, hakkab ka tema uuesti liikuma. Kui seisak on pikem, teatab kiri ekraanil, et uuesti kiirendamiseks kasuta gaasipedaali või nuppu, millega püsikiirusehoidjale kiirust lisada. Lõplikult välja süsteem end ei lülita ning kui kiirus taas üleval, "haagib" ta uuesti end juhi valitud distantsilt eessõitja sappa.
Esiklaasile kuvatakse lisaks kiirusele ja navijuhistele muu hulgas ka see, kui ühel või teisel pool autot on kõrvalrajal veel mõni sõiduk. Linnasõidul eriti mugav, sisuliselt ei pea küljepeeglitesse vaatamagi. Ja muidugi audiosüsteem! Harman Kardoni muusikakeskus koos 15 kõlariga teeb õhtuse sõitmise tõeliseks naudinguks: kaugtuled vahetuvad ise, rool keerab ise, pikivahet hoiab ise, kõrvu kostab mahlane jazz... Kui mingil hetkel avastad, et kilomeetriosuti on kahtlaselt madalale langenud ja eessõitja liialt venima hakanud, on temast möödumine vaid "suts ja valmis". Taas vajud mõnusalt istmesse ning muudkui naudid... Oeh, nii kahju pole mul olnud ühtegi autot esindusse tagasi viia.
Uuri uue Kia Stingeri kohta lähemalt: www.kia.ee
Rubriiki toimetab 18 aastat autoajakirjanikuna töötanud Tõnu Tramm.
Kia Auto
30 fotot
  • Kia Auto

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele