Asudes valima reklaamkingitusi on esmatähtis kohe alguses põhjalikult analüüsida, kellele saab olema kingitus suunatud, milline on kingituse sihtrühm. Järgmise sammuna tuleb keskenduda tootele endale ja esitada küsimus: kas see ikka esindab meie firmat? Kas see reklaamtoode väljendab meie ettevõtte väärtusi?
- Reklaamtooted jõulukingituseks kolleegidele Foto: Logotrade
Olen alati rõhutanud, et kõige parem firmakingitus on selline, et eemaldades sellelt logo või slogani, on ikka täiest arusaadav, millise ettevõtte reklaamkingitusega tegu on.
Kui soovite leida parimad lahendused, siis nõuab reklaamkingituste valimine süvitsiminekut ja põhjalikku eeltööd. Tuleb hästi läbi mõelda, mis üldse ajendab teid reklaamkingitust tegema. Olen varem kirjutanud, et kinkimise peamine eesmärk on hoida suhteid ja sõlmida pikaaegseid sidemeid kingisaaja ja kinkija vahel. Esmane põhjus reklaamkingituste tegemisel on kinkija soov avaldada kingisaajale mõju: tunnustada, väljendada tänu, pidada meeles, väärtustada, tõmmata tähelepanu.
On oluline küsida oma meeskonnalt ja klientidelt tagasisidet, uurida välja, milliseid kingitusi soovitakse saada ja milliseid kinkida. Kindlasti tuleks üle vaadata, milliseid tooteid olete varem kinkinud, et kinkija ei satuks piinlikku olukorda kingisaaja ees, kui tulete välja täpselt samasuguse või väga sarnase reklaamkingitusega. Tähtis on ka õppida kingisaajat tundma, jälgida tema käitumist ja uurida suhtumisi, et teada saada, millised
kingitused kõnetavad just seda inimest, millised kingitused tekitavad temas äratundmisrõõmu. Rahulolev kingiomanik jagab sageli oma emotsioone kas kohe sotsiaalmeedias või räägib hiljem sõpradele ja tuttavatele. Firmakingitustega soovime me üldjuhul ju mõjutada kingisaaja käitumist ja tugevdada ettevõtte-kingisaaja vahelisi suhteid. Seega oleks reklaamkingituste valimisel soovitatav lähtuda järgnevatest märksõnadest:
personaalsus, praktilisus, uudsus, ainulaadsus, loodussõbralikkus ja kvaliteet.Oluline on teada ka mida teevad teised firmad? Sellise info saab küsitledes lähikondseid või tuttavaid või siis lihtsalt guugeldada. Antud ajahetkel trendikaid reklaamkingitusi on mõistlik otsida sotsiaalmeedia kanalitest. Hoidke kindlasti silm peal, mida teevad teie kliendid, koostööpartnerid ja konkurendid sotsiaalmeedias! Ning küsige endalt: kuidas meie saaksime eristuda või siis: kuidas oleks meil võimalik teha sedasama, ainult et paremini? Milliseid reklaamtooteid valida? Küsige endalt: kellele reklaamkingitus on mõeldud ja millal ning kuidas me selle üle anname? Kui aga tegemist on väliskülalistele suunatud ärikingitustega, siis tuleb kindlasti arvestada kultuuriliste eripäradega. Ise välisriiki külastades peab silmas pidama, et kingitus ei saa olla suuremõõtmeline, pigem ikka väike, kuid seda enam hinnaline. Väga tähtis on ka kinkepakend. Suurimaks väljakutseks ongi sageli terviklikkuse loomine. Ideaalne firmakingitus on varustatud õige sõnumiga ja pakitud sobilikku kinkekarpi või kinkepakendisse.
Lühidalt öeldes on oluline, et teie ettevõtte reklaamkingitused oleksid praktilised, ihaldusväärsed ja tahetud. Kui soovite pakkuda oma klientidele tõeliselt häid reklaamtooteid, mõtelge sihtrühmale, kes need tooted saab ja kas nad tegelikult neid üldse vajavad. Kui oskate neile küsimustele vastata, siis leiate tõenäoliselt oma ettevõttele ka sobiva reklaamtoote.
Esmase kontakti loomiseks mõeldud reklaamkingitused on väga tähtsad, sest nende kaudu saab tulevane klient teie ettevõttest esmamulje. Seega peaks kingitav ese olema selline, mis jätab kliendi mällu sügava jälje. Kuid enne esmase kontakti jaoks kindla toote väljavalimist tuletage meelde, et selle toote peamine eesmärk on teie brändi promomine. Mistõttu peaks see olema midagi sellist, mis võimaldaks teie logo või firmat kerge vaevaga reklaamida.
Inimestel tekib reklaamkingitustega emotsionaalne side ja ettevõtted lõikavad sellelt kasu. Kõigil ettevõtetel peaks olema päris oma unikaalne reklaamtoode. Pole vahet, kas kasutate reklaamkingitust esmamulje loomiseks või olemasolevate klientide tänamiseks, igal firmal on vaja tooteid, mis nende sihtgrupi õnnelikuks teeks.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.