2016 oli betoonitootjatele üle pika aja hea aasta, kus turg pöördus tõusule ja hinnalangus peatus. Äripäeva ehitusmaterjalitootjate TOPi võitnud Betoneks ASi tõusis 90. kohalt mulluses tabelis esimeseks.
- Betoneksi juht Rene Veigel. Foto: Andres Haabu
Ehitusmaterjalitootjate edetabeli võitnud AS Betoneksi käive kasvas võrreldes aasta varasemaga 50%. Kasum tegi veel suurema hüppe: kui 2015. aastal oldi enam kui poole miljoniga miinuses, siis mullu jäädi enam kui kahe miljoniga plussi.
Betoneks ASi tegevdirektor Rene Veigel on ettevõttest rääkides äärmiselt napisõnaline ja peab kohta tabelis juhuse mänguks. “Kord on hästi, siis läheb halvasti,” möönab üle poole sajandi betooniga seotud mees. Siis on kord hästi Eesti turul ja Vene turg vilets ja vastupidi.
“Kui konsolideeritud tulemused on head, ei tähenda see alati, et Eestis hästi läheb,” toob ta välja edu mitmekihilisuse.
Betoonitootjate edu sõltub tema sõnul suuresti turu seisust ja müüjate edukusest. “Kui ei ehitata, nagu siin kriisi ajal, olgu sul nii hea toode kui tahes, on raskem müüa,” kinnitab ta, ja tootjatel on selle üle vähe kontrolli
Vene turul prognoosib Betoneks 2017. aastal müügikäivet 2016. aasta tasemel. Eesti turul oodatakse mullusega võrreldes 5% suuremat müügikäivet.
Edetabelis 12. kohal oleva AS Betoonimeister kontserni müügimahud suurenesid turu keskmisest veidi rohkem, selle peamiseks põhjuseks oli tehing, millega soetati ASilt TMB Tartus asuv kaubabetoonitehas. 2017. aastal on põhjust uskuda ehitussektori kasvu jätkumist ning kaubabetooni müügimahtude tõusu eelkõige Tallinna piirkonnas.
Kohaliku ehitusmaterjalide tootmise sektor sai võrreldes Eesti muude majandusharudega 2007. aasta kriisis kõige rohkem pihta. “Kaubabetooni turu maht kukkus üle 50%. Turg pole sellest siiamaani päriselt taastunud,” analüüsib ASi Betoonimeister juhataja Kalle Suitslepp turgu.
“Praegune TOPis kõrgel kohal olemine on väike lohutus kümneaastase suure kannatamise eest. Kaubabetooni sektorisse 10 aastat tagasi tehtud suured investeeringud on seni veel tagasi teenimata. Nüüd, kus mahud on taastumas, ollakse kindlasti uute investeerinute tegemisel ettevaatlikumad. Päris ilma aga ei saa, ajaga tuleb kaasas käia, klientidele parima teenuse pakkumiseks on vaja tehnikat tasapisi uuendada,” lisab ta.
TOPi saad kontaktandmeid sisaldava andmefailina soetada Äripäeva Infopangast
SIIT.Ettevõtted seati valdkonna pingeritta kuue näitaja põhjal: 2016. aasta müügitulu, müügitulu kasv võrreldes 2015. aastaga, 2016. aasta ärikasum, kasumi kasv võrreldes 2015. aastaga, rentaablus ja varade tootlikkus aastal 2016. Iga näitaja põhjal reastati ettevõtted edetabelitesse, iga koht järjestuses andis kohale vastava arvu punkte. Kuue tabeli punktid liideti. Võitis vähim punkte kogunud ettevõte.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.