“Hea, kui naine omale juveele lubada saab, aga neid kinkigu ikkagi mees!” Julia Šandral on Eestis ainulaadne elukutse: ta on personaalne juveelipoodleja.
Šandral on selja taga 15 aastat kogemust juveeliäri Grenardi tegevjuhina. Ühel hetkel otsustas ta, et laseb muutustel end juhtida, tegi Grenardis lõpparve, nautis veidi elu, kuniks juveelid kutsusid enda juurde tagasi. Nüüd tegeleb ta VIP-klientidega personaalselt.
Šandra kliendid on pigem mehed. “Nad pöörduvad minu poole: ”Mu abikaasale on jälle vaja ehet.“ Sellistel abikaasadel on juba kollektsioone olemas ja mina tean nagunii, mida tal sinna veel juurde vaja on,” kirjeldab Šandra.
Üks mees tuleb poodi. Ta leiab meilt suurepärase komplekti ehteid, loomulikult oma naisele. Aga ta vaatab, et võiks hinda alla tingida ja ütleb: “Ma saaksin sealt teisest poest allahindlust.” Ma kuulen, et minu töötajad ei tee selle peale midagi ja tulen välja ning küsin, kas võin ka oma sõna sekka öelda.
“Ma näen, et te olete soliidne mees.”
“Khm... olen küll!”
Seotud lood
Eesti koolidest tuleb tipptasemel disainereid ja Eesti disain on nii soliidse maine omandanud, et seda kasutatakse ära masstoodangu müümiseks.
Tänases saates "E‑kaubanduse areng ja tulevik" räägime sellest, kuidas luua toimiv e‑pood väljapoole Eestit. Selleks oleme saatesse kutsunud disainer Tanel Veenre, kes räägib enda Hiinas tegutsevast e‑ärist ning sealsetest väljakutsetest.
Tohutud rikkused paiknevad Hiina keskosas Hunani provintsis. Sealsed kullareservid ületavad hinnanguliselt 1000 tonni.
Tasub kiirustada, enne kui mõni Araabia šeik ta ära ostab. Martin Saare taies maksab 120 000 eurot. Sinnamaani saab seda maali veel näha Linnar Viigi asutatud muuseumis PoCo.
Investeeringud kestlikesse lahendustesse hõlmavad enamat, kui oleme seni harjunud mõtlema, rääkis LHV jaepanganduse ettevõtete finantseerimise osakonna juht Marko Kiisa.