Autotranspordi TOP: mõni leidis eduka niši, aga mõni ümbrikupalga ja firmamatjad
Logistika- ja transpordisektoril läheb tõesti kehvasti, Poolast-Leedust tulid odavamat teenust pakkuvad konkurendid, kohalikel tuleb väga palju pingutada, et tööd saada ja ellu jääda – ning ümbrikupalk on laiemalt levima hakanud.
Äripäev rivistas värskelt Eesti kõige edukamad autotranspordiettevõtted. Edetabeli tipust leiab oma niši leidnud edukaid ettevõtjaid, kuid valdav meeleolu turul on must.
2022. majandusaastal ajaloo suurimast kahjumist teatanud transpordifirma Parme Trans oli veel hiljuti oma tulevikus kindel, kuid augusti lõpus muutus nii ettevõtte nimi kui ka juhatus, mille ainsaks liikmeks sai kriminaalse taustaga kurikuulus firmade likvideerija Kalev Nergi.
“Meil garaažis on kaks autoharidusega meest ja kaks IT-haridusega meest,” naerab Hendrik Tasa. Tal on punane habe ja tätoveeringud. Vabal ajal tegutseb ta modellina: ta on teinud reklaame spaadele ja koeratoidule. Aga tema lemmiktöövahend on plekigiljotiin.
Ettevõtete jooksva aasta käibearuanded näitavad, et käibekasvud on võrreldes 2023. aastaga minimaalsed või suisa olematud, kirjutab ACE Logistics Group juhataja Andres Matkur Infopanga logistika aastaraportile antud kommentaaris.
Elektrilisele transpordile ülemineku peamine proovikivi seisneb Eesti riigi puudulikus visioonis, kirjutab elektrikaubikuid kasutava kullerfirma DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss vastukajana intervjuule Renault’ tippjuhiga.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.