• OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 5000,16%6 047,56
  • DOW 300,32%44 699,73
  • Nasdaq −0,02%19 649,87
  • FTSE 1000,61%8 623,29
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,1
  • OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 5000,16%6 047,56
  • DOW 300,32%44 699,73
  • Nasdaq −0,02%19 649,87
  • FTSE 1000,61%8 623,29
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,1
  • 11.12.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raadi lennuvälja ootab tasuvusuuring

Üks võimalus oleks rajada Raadile tollivaba transiitlennuväli.
«See nõuab riiklikku otsustamist ja ilma eeluuringuteta, mis hõlmab projekti tasuvust, lennuvõimalusi ja muud, pole mõtet hakata transiitlennuvälja rajama,» selgitas üks seminari organiseerija, ASi ARC Projekt juhatuse esimees Olev Suuder. «Võib ju ehitada laod valmis ja korda teha lennuraja, aga siis kerkib küsimus, mida lennutada ja kuhu lennutada.»
Endist Raadi sõjaväelennuvälja haldava ASi Tartu Raadi Lennujaam tegevdirektori Andrus Kilgi sõnul võib tõsine uurimus maksma minna ligikaudu paar miljonit krooni.
Sellise suuremahulise eeluurimistööga ei saa hakkama ei Tartu linn ega Eesti riik üksinda, selleks on vaja kaasata ka rahvusvahelisi investeeringuid.
«Tartul on plaanis astuda Euroopa Liidu raames tegutseva sihtprogrammi Demilitarised-Network liikmeks, et pääseda lähemale informatsioonile ja rahastamisallikatele,» ütles Olev Suuder. «Raha hakkab aga liikuma alles siis, kui Tartu linnavalitsus suudab kiiresti tegutseda ja selgelt väljendada oma soovi saada Demilitarised-Networki liikmeks.»
Andrus Kilgi sõnul on AS Tartu Raadi Lennuväli püüdnud leida finantseerimisallikaid ka otsekontaktide kaudu.
«Kuigi seminarist osavõtjad meie töös vigu ei leidnud, olid nad otsekontaktide suhtes siiski pessimistlikult meelestatud,» lisas Kilgi.
«Kui riik loobub tollivaba transiitlennuvälja ideest, tuleb Raadil asuva militaarterritooriumi jaoks leida mingi muu rakendus,» leidis Olev Suuder. «Näiteks võib kasutada endist Raadi sõjaväelennuvälja kohaliku tähtsusega lennuväljana või kasutada kolmekilomeetrist maandumisrada põhjasuunalise magistraalteena.»
«Me pole veel endale teadvustanud, milline kasutussuund on meile kõige kättesaadavam,» tunnistas Suuder.

Seotud lood

Juubel
  • 03.02.25, 09:00
Keeltekool Kirjatäht 10: keeleõppest võib saada elumuutev kogemus
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele