Hiljuti lõppenud Genfi rahvusvahelisel autonäitusel esitles Hyundai oma uut sportautot Coupe, mis vahetab välja 1991. aastast tootmises püsinud S-Coupe.
Coupe disainis on Hyundai silmnähtavalt kasutanud samu võtteid nagu oma viimaste aastate näitusemudelite HCD-1 ja HCD-2 juures. Samas on auto väliskujus palju ühist mullu sügisel Eestissegi jõudnud uuendatud Hyundai Lantraga. Analoogiliselt Lantraga on Coupel suletud esiosa ja ümarad jooned.
Ehkki Lantra on Coupe baasmudel, ei saa samas suurusklassis olevat Couped siiski pelgalt Lantra modifikatsiooniks pidada, sest põhimõõtmed (eelkõige teljevahe) on kahel autol erinevad. Lantra on Coupest 10 mm pikem, teljevahe erineb aga koguni 25 mm võrra, mistõttu Coupe on vaid 2+2-kohaline.
Võrreldes oma lähimate konkurentidega, Mazda MX-3, Fiat Coupe, Opel Calibra ja Mitsubishi Eclipse'iga, on Hyundai Coupe mõnevõrra suurem. Autot hakatakse tootma kahes varustusastmes -- baasmudelina ja FX-versioonina.
Hyundai Coupe varustatakse uue, 138hobujõulise ja 2liitrise DOHC-mootoriga, mis kuulub Hyundai mootorite nn ß-perekonda, kuhu kuulub nüüd kolm jõuallikat -- 1,6-, 1,8- ja 2,0liitrine. Coupel kasutatakse nendest kaht -- 1,6- ja 2,0liitrist.
Hyundai Coupe standardvarustuses on viiekäiguline käsitsi lülitatav käigukast, kuid võimalik on kasutada ka neljakäigulist automaatkäigukasti.
Seestpoolt mõjub Coupe efektselt. Armatuurlaual on samasugused kumerad jooned nagu väljaski. Ilmselt seetõttu tekib salongi fotosid vaadates kohati tunne, nagu oleks armatuurlaua plastmass kuuma saanud ja seetõttu punduma hakanud.
Seotud lood
Inseneri- ja arhitektuuribüroo Amhold ASi ja Euroopa juhtiva ventilatsiooniettevõtte Lindab ASi pikaajalise koostöö tulemusena valmis hiljuti Jõelähtme valda Iru külla tühjale jäätmaale Trumpfi fiiberlasertehnoloogia võimekusega tootmiskompleks.