Eelmisel aastal kõikus Aerofloti aktsia, mis ei olnud noteeritud Moskva börsil, vaid millega maaklerid tegid mitteametlikke tehinguid, 20 ja 35 dollari vahel. Kuid kevadel hakkas selle hind äkitselt tõusma ja jõudis sel nädalal 122 dollarini. Ühtlasi tähendab see, et tema turuväärtus on poole aastaga suurenenud 882 miljonilt Eesti kroonilt 4,86 miljardile kroonile.
Moskva maaklerifirma CentreInvest esindaja James Fenkner prognoosib, et Aerofloti aktsial tõusuruumi jätkub, sest selle p/e suhe on 19 ehk sama palju kui naftafirma Lukoilil jt Vene juhtivatel ettevõtetel.
Aerofloti aktsia kursi tõus on ülimalt kasulik Aerofloti töötajatele, kes 1993. a, kui Aeroflot muudeti aktsiaseltsiks, said endale 49% aktsiatest. Ülejäänud aktsiad jäävad riigi kätte kuni aastani 1999.
Boriss Jeltsini väimees Valeri Okulov, kellest hiljuti sai Aerofloti peadirektor, on öelnud, et firma püüab takistada töötajatel aktsiate edasimüüki, et need ei satuks välismaiste portfelliinvesteerijate kätte.
Aeroflot näib toibuvat viimaste aastate kriisist, kuna 1995. a 1,26 miljardi Eesti krooni suurusest kahjumist jõuti mullu 288miljonilisse kasumisse.
Selle aasta lõpupoole tahab Aeroflot müüa oma aktsiaid Ameerika hoiukviitungite (ADR) kaudu. Samuti on ta teinud suure rahvusvahelise laenu, et osta uusi Boeingu ja ILi lennukeid. DI
Seotud lood
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.