iV Plussi juhatuse esimees Enno Kuusk ütles, et keskuse ehitust alustati juba jaanuaris ja see loodetakse lõpetada oktoobriks.
Iveco müügi- ja teeninduskeskuse ehitamist finantseeritakse peamiselt ühest Saksa pangast võetud laenu abil, rääkis Kuusk.
Kuuse sõnul võeti laenu välispangast, kuna Eesti kommertspankade pakutavad laenuprotsendid on liiga kõrged.
Kuusk rääkis, et teeninduskeskuses hakkavad paiknema bürooruumid, müügiesindus ja tehnilise hoolde keskus koos varuosade müügiga. Tehnohooldekeskusele vajalikud tehnilised seadmed on juba välja valitud ja need peaksid hakkama Eestisse saabuma augustis, lisas ta.
Iveco müügi- ja teeninduskeskuse kõrvale rajatakse ka transiitveoseid teostavaile autodele mõeldud parkla, lausus Kuusk. Ta ütles, et parklasse paigutatud masinate juhtidel on uues keskuses korralikud pesemisvõimalused ja saun. Kuusk rääkis, et ööbimiskohti pole keskusesse kavas rajada, sest autojuhid kasutavad ööbimiseks autokabiine.
Kuuse sõnul on uue autokeskuse maa-ala 2,7 hektarit. Transiitparkla alla kuulub sellest umbes 5000 m² ja teeninduskeskuse hoone alla 2000 m² maad.
Edaspidi kavatsetakse autokeskuse juurde rajada ka bensiinijaam, ütles Kuusk.
Kuuse sõnul on iV Pluss kirjutanud alla lepingu, et firma saab pärast ehituse valmimist õiguse osaleda Euroopa TIR-teeninduse ketis. Tema ütlusel tähendab see, et firma on kohustatud teenindama ööpäevaringselt Eestisse saabuvaid Iveco kontserni toodetud autosid.
Kuusk ütles, et tänavu on iV Pluss umbes samapalju müünud raske-, keskklassi- ja kergeveokeid. 1997. a on firma müünud Eestis kokku 40 Iveco veomasinat.
Seotud lood
“Peaksime igapäevaselt kasutatavaid asju paremini hoidma,” räägib saates “Juhtides tulevikku” tehnikaringlust korraldava Green Dice asutaja ja juht Argo Alaniit. “Elektroonikaseadmete tootmine on selline, mida ei lubataks enam Euroopas teha – keskkonnanõuded on meeletud ja me ei taluks näiteks elementide kaevandamist, see on ränk töö.“