• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2251,25%39 187,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2251,25%39 187,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 13.11.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ehitaja vedas tellijat alt

Ehitajad on jäänud lepingujärgsest graafikust maha 40 päeva, kuid kompleksi avamist autotarvikutega kauplev firma täna ära jätta ei saa. Ehituse peatöövõtja ASi Parmeron tegevjuht Adu Hak tunnistas, et hoone ei valminud õigeks ajaks halva töökorralduse tõttu.
«Oleme aru saanud, et avamise päeval meil remondihalli näidata ei ole,» rääkis Saksa autovaruosade hulgimüüja AAVE Autokaupade juhatuse esimees Aare Hirv hoones, kus töölised kaks päeva tagasi alles põranda kallal nokitsesid. Samal ajal roostetab 176 000 krooni maksev tõstuki alus õues vihma käes.
Parmeroni üks omanikke on endine Tallinna linnapea Harri Lumi. Küsimusele, kas sellise omanikuga firmal on mõnevõrra lihtsam tellimusi saada ja tekkinud erimeelsusi tellijatega lahendada, vastas Adu Hak, et lootused Lumele olid firmal varem suuremad. «Maskotina võib teda kasutada, aga mitte enamat,» lisas ta.
Ehitusfirma projektijuht Indrek Peterson väitis, et osaliselt oli ehituse venimine ehitaja süü, samas pole ehitajad kõiki materjale hankijatelt õigel ajal kätte saanud ja tellija polnud rahul ehitaja pakutud lahendustega.
Petersoni sõnul ei ole tähtaja ületamine ehitustegevuses haruldane, kuid tavaliselt saavutab ehitusfirma tellijaga kokkuleppe tähtaja pikendamises või maksab leppetrahvi. «Nii hullu lugu ma varasemast ei tea,» tunnistas ta.
Parmeroni üks omanikke Adu Hak kinnitas samuti, et ehitus venis nii tellija kui ehitaja süül. «Kui tõele silma vaadata, oli koostöö tellijaga nõrk,» väitis ta.
Adu Haki väitel katkestas AAVE Autokaubad poolteist kuud tagasi maksmise ehitusfirmale ja Parmeron peab oma rahaga tööd jätkama.
Aare Hirv tunnistas, et oktoobri alguses esitas Parmeron tellijale 850 000 krooni suuruse arve, mida tema aga ei tasunud. Sõlmitud töövõtulepingu järgi kohustus Parmeron tellijale lao üle andma 1. oktoobril. «Oleks me ära maksnud, oleks teinud suure lolluse,» märkis Hirv.
Lepingus oli punkt, mille järgi võib tellija rahastamise ümber vaadata, kui näeb probleeme, nõustus ka Adu Hak.
«Kõige rohkem ärritab mind, et põhitöö asemel pean ma juhendama ehitajaid,» kirus Aare Hirv. Näiteks ehitajad käisid küsimas, kuidas tänavavalgustisse lampi sisse keerata, tõi Hirv välja kõige markantsema näite.
Talle tundus, et ehitajad on jäetud omapäi ja keegi firma juhtkonnast ei tunne huvi, mis ehitusplatsil tegelikult toimub. Pärast 7. juulil sõlmitud lepingut on Parmeron esitanud kolm korda uue ehitusgraafiku, kuid pole tööd valmis saanud.
Hirve sõnul on üks Parmeroni töötaja tabatud ka vargusekatselt. «Ühe ehitaja püüdsime kinni, hõlmaalune oli autoosi täis,» väitis Hirv.
«Rumal asi, ei oska midagi öelda,» vastas Adu Hak. Ta kinnitas, et töömees nende firmas enam ei tööta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:42
Kuld ja aktsiad kukkusid kolinal. Kas kujunemas on ostukoht?
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele