• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 23.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fiati uus mudel õpetab ostjaile itaalia keelt

Fiat Seicento
mootorivalik:- 2 bensiinimootorit ? 900 ja 1100 cm³
võimsus:- 39 ja 54 hj
pikkus:- 3,32 m
laius:- 1,5 m
kohti:- 5
turustamise algus:- kevad 1998
Itaalia autotootja Fiat Auto S.p.A alustab märtsis uue pisiauto tootmist. Kolmeukseline uustulnuk kujutab endast senise Fiati pisima mudeli, 1991. aastast tootmises püsinud Fiat Cinquecento (itaalia keeles viissada) järeltulijat ja annab autohuvilistele võimaluse veel itaaliakeelseid numbreid selgeks saada ? uustulnukas saab endale nimeks Seicento (itaalia keeles kuussada).
Cinquecentoga võrreldes on Seicento pisut suurem ? pikkust on lisandunud 10 cm, laiust 2,5 cm. Siiski on tegu ühe maailma kõige väiksema seeriaautoga, sest Seicentost on praegustest seeriaautodest lühemad veel vaid Mercedese ja ?veitsi kellatootja Swatch ühistöös valminud Smart, Lada väikeauto Oka, Subaru pisim mudel Vivio ja kaks Daihatsu mudelit ? Cuore ja Move.
Sarnaselt Cinquecentole hakatakse Seicentot tootma kahe erineva mootoriga ? 39hj 900- ja 54hj 1100kuupsentimeetrise töömahuga neljasilindrilise jõuallikaga (Cinquecento oli mõningates maades saadaval ka 700cm³ mootoriga, mida Seicentol enam kasutada ei kavatseta).
Põhilisi varustusastmeid on kolm ? baasmudel S ja sportlikum SX, pluss luksuslikum variant Suite. Edaspidi lisanduvad neile veel automaatsiduriga Seicento Citymatic ja elektri jõul liikuv Seicento Elettra.
Seicentot hakatakse nagu Cinquecentotki tootma Poolas asuvas Fiati tehases.
Fiat Cinquecento ei kuulunud Eestis Fiate müüva ASi Asmer Auto mudelivalikusse, kuna nõudlus sellise klassi autode järgi on tagasihoidlik. Asmer Auto tegevdirektor Mart Kongo ütles, et ehkki nad on ühe Cinquecento Eestisse müünud, on ilmne, et sellise klassi autot Eestis eriti ei taheta. ?Ega selline auto eriti odav olegi ? Cinquecento maksis minu mäletamist mööda üle 100 000 krooni,? meenutas Kongo. Küll on tema teada aga Cinquecento olnud üllatavalt edukas näiteks Saksamaal.
Kas Seicento meie müügisalongidesse jõuab, pole veel teada, sest uue mudeli kohta puudub siinses Fiati esinduses seni igasugune info.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele