ASi Eesti Raudtee juhatuse esimees Parbo Juchnewitsch ütles, et raudteeseaduse kallal tuleb veel palju tööd teha. «Concordia advokaadibüroo advokaadid, kes seda koostasid, pole päris täpselt aru saanud Eesti Raudtee rollist,» märkis Juchnewitsch. Tema sõnul püütakse tõsta Eesti raudteed justkui ühe malesammuga Euroopa keskele ja rakendada kõiki Euroopa seadusi, lõigates nii ära kogu Venemaa turu.
Teede- ja sideminister Raivo Vare ütles samuti, et raudteeseadus vajab veel muudatusi. «Seadus peaks pöörama rohkem tähelepanu raudtee edukale erastamisele ja arengule, mitte selle kontrollimisele,» sõnas ta.
Vare sõnul ei ole seaduseprojektis selgelt käsitletud infrastruktuuridele juurdepääsu ning ettevõtluse ja raudtee ohutuse küsimusi.
«Eesti Raudtee arengusse tuleb kaasata küll erakapitali, kuid seda mitte maha müüa nagu mõnda pudupoodi,» ütles Vare.
ASi Pakterminal nõukogu esimees Aadu Luukas lausus, et uue raudteeseaduse järele on karjuv vajadus, sest Eesti raudteed on umbe jooksmas. «Oktoobris, novembris ja osaliselt ka detsembris ei suutnud Eesti raudteed võtta vastu nii palju ronge, kui tuli transiitkaupa,» sõnas ta.
Luukase sõnul on vaja, et Eesti raudteealane seadusandlus tekitaks olukorra, kus tuleksid investeeringud ja raudtee kitsaskohad leiaksid kiire lahenduse.
Erastamisagentuuri peadirektor Väino Sarnet rääkis, et raudteeseadus peaks määrama riigi, äriühingute ja tarbijate vahelised suhted ning kuidas neid reguleeritakse.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.