Läti võib veel sel aastal ühineda rahvusvahelise rohelise kaardi süsteemiga transpordivahendite kindlustamise alal, ütles Läti transpordibüroo juhatuse esimees Gvido Janevichs.
Läti katse ühineda rohelise kaardiga 1997. aasta kevadel luhtus, sest Lätis ei kehtinud tollal kohustusliku liikluskindlustuse nõue.
Et kohustuslik liikluskindlustus kehtestati Lätis möödunud aasta septembris, loodab transpordibüroo, et assotsiatsioon hääletab Läti vastuvõtmise poolt suve algul Haagis toimuval aastakoosolekul.
Enne aastakoosolekut peab Läti kandma ühte Lääne-Euroopa panka garantiideposiidina miljon USA dollarit ning sõlmima ühega maailma suurimatest edasikindlustajatest lepingu rohelise kaardi raames sisalduvate riskide jagamise kohta.
Samuti peab Läti sõlmima lepingud süsteemi kõigi 42 liikmega rohelise kaardi vastastikuse tunnustamise kohta.
Läti kindlustuskompaniide hinnangul kallineb Lätis müüdav roheline kaart riigi liitumisel süsteemiga vähemalt 30%.
Endisest NSVList on ainsana rohelise kaardi süsteemi liige Eesti. ETA
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.