Firma telefonside saab lahendada mitmeti. Sobiva lahenduse valik sõltub nii firma töötajate arvust, tegevusvaldkonnast kui ka asukohast.
Senised analoogliinidel baseeruvad jaamad on mõningate probleemidega, mis kliendile nähtuvad tihti kinnistes liinides või pikkades vastamisaegades (aeg, mil helistaja jõudis soovitud abonendini).
Samm paremuse poole on aga ISDN-võrgul (Integrated Services Digital Network) ehk digitaalsel võrgul baseeruvad telefonijaamad. ISDN-võrgu peamised eelised peituvad just selles, et samas võrgus toimivad üheaegselt erinevad teenused.
ISDN-sides pole enam tähtsust n-ö fikseeritud telefoniliinil, millel on fikseeritud number, vaid seal mahub mõnele juhtmepaarile mitmeid sidekanaleid, millest igaüks on fikseeritud andmeedastuskiirusega. Sellistes telefonisüsteemides on lähtekohaks iga üksik abonent ehk inimene.
ISDN-telefonijaama korral on igal inimesel oma isiklik otsenumber, mida ta jagab oma koostööpartneritele. Telefonikataloogides ja reklaamides aga reklaamitakse välja osakonnanumbrid, mille puhul helisevad korraga või järjestuses vastava osakonna töötajate telefonid. Mugavuse tagab ka asjaolu, et sisenumbri ja välisnumbri lõpuosa võivad kattuda, mis märgatavalt kergendab numbrite meelespidamist.
Loomulikult saab numeratsiooni valida vabalt, mistõttu sisenumeratsiooni ja välisnumeratsiooni võib panna kattuma näiteks tubade numbritega. See tagab, et esimest kontakti üritav klient ei pea pendeldama kõnesooviga kuskil telefonijaama juhtmerägastikus, vaid teda teenindab professionaalselt esimene vastaja.
ISDN-süsteem võimaldab teha suunamisi välisnumbritele. Näiteks kui firma töötaja töötab kodus, saab ta teha suunamise töönumbrilt oma kodunumbrile, ning kõigile kõnedele saab vastata kodus. Samuti siirduvad koju ka töökaaslase poolt lauatelefonile suunatud kõned. Seega töökaaslased ei pea sugugi teadma, kus te hetkel viibite.
Samuti võib kõnesid suunata mobiiltelefonile.Kui te linna peal asju ajate, saavad kliendid teid ikka kätte, hoolimata sellest, kus te hetkel viibite.
Juhul kui te soovite, et teid ei häiritaks väljaspool firma seinu, siis siirduvad kõned esmalt osakonna teistele töötajatele, ning seejärel sekretärile või operaatorile.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.