ASi Liviko turundusdirektor Peeter Pallo ütles, et Eesti viinaturu maht on pidevalt vähenemas, sest viinajoojad pole valdavalt eriti jõukad inimesed ja pole alust arvata, et selle pealt saadav sissetulek lähiajal suureneks. «Üldine jõukus Eestis küll kasvab, aga jõukas inimene eemaldub üldjuhul viinast ja eelistab rohkem veini, õlut või viskit,» rääkis Pallo.
Pallo ütles, et Liviko turuosa on aasta esimeste kuudega paranenud, sest firma tõi jaanuaris müüki odava viina ja selle müük suureneb konkurentide samaväärsete toodete arvel. Samas tuleb aga turule uusi väikeseid viinatootjaid, kes võtavad suuremate turuosa ära, lisas ta.
Mida aeg edasi, seda rohkem on Eestis kujunemas olukord, kus igas maakonnas tegutseb oma viinatootja, kes üritab enda kontrolli alla saada just seda piirkonda, kus ta asub, lausus Pallo. Ta tõi näiteks, et Viljandi ümbruses on oluline tootja AS Heliis, kes aga väljaspool seda piirkonda nii palju silma ei paista. Winum-E valmistab oma toodangut Jõhvis ja on sealkandis tugev tegija, lisas Pallo.
«Ma rõhutan samas, et kõik see toimub üldiselt kahaneva turu tingimustes,» ütles Pallo.
ASi Liviko eelmise aasta käive oli 442,8 miljonit krooni, mis on 13,5 protsenti vähem kui 1996. aastal. Liviko müügimaht oli möödunud aastal 6,4 miljonit liitrit alkohoolseid jooke ehk 14,1 protsenti vähem kui ülemöödunud aastal.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”