Nagu mullu tõi samuti tänavune kevad automüüki elevust. Veebruaris pärast neljakuulist langust alanud tõus jätkus ka märtsis -- 939 uut sõiduautot on samas suurusjärgus möödunud aasta novembriga.
Mulluse kevadega võrreldes on Eesti automüüjad juba enam kui 800 autoga plussis. Tookord müüdi märtsis 583 autot, kolme kuu vahekokkuvõttes oli seisuks 1584 autot.
Automarkidest on enamik 1997. aastaga võrreldes tugevalt plussis, järgi on andnud Volvo, Fiat, Chrysler, Lada ja Seat.
Täielik krahh on tabanud Hyundaid, mida kolme kuuga müüdud vaid 30 (mullu samal ajal oli Hyundai müügitabeli 3. kohal 111 autoga). Korea autodest Eestis viimasel ajal konkurentsitult populaarseim olnud mudel jääb alla nii Kiale kui Daewoole. «Need autod, mis pidid jaanuaris siin olema, saabusid alles nüüd,» kommenteeris Tarmo Noot Hyundai Baltist. Nüüd on 142 autost koosnev partii kohal ja müük peaks taas elavnema, ennustab Noot, lubades, et korea woni kursilangus USA dollari suhtes kajastub ka Eesti hindades.
Jaanuaris-veebruaris Eesti enimmüüdud mudel -- Honda CR-V -- jäi seekord esikohata. Esma Auto ja Vilojett müüsid kahe peale 47 Mazda 626 ja Toyota kolm diilerit andsid üle 62 keskautot -- Carina E ja Avensis.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.